Fujitsu investeert 1 miljoen euro in SELECT Partner Programma

Fujitsu heeft zijn SELECT Partner Programma vernieuwd. Hiermee wil het Japanse IT-bedrijf het voor zijn channelpartners mogelijk maken om klanten beter te begeleiden tijdens het digitale transformatieproces. Het vernieuwde programma rust op de drie pilaren: eenvoud, innovatie en een hogere betrokkenheid.

De verbeteringen bestaan verder uit een breder portfolio van technologisch geavanceerde oplossingen, specifieke initiatieven voor corporate resellers via het nieuwe SELECT Infinity track- en het SELECT Circle-aanbod voor waardevolle channelpartners en serviceproviders. Er wordt hiervoor ruim 1 miljoen euro geïnvesteerd in tools voor de partners, zoals een vernieuwd channelpartnerportaal en een nieuwe mobiele app.

Met deze verbeteringen anticipeert Fujitsu op de toekomstige impact van digitalisering op zijn channelpartners. De behoeftes van eindgebruikers zullen hierdoor verschuiven van straight forward technologie-aankopen naar pay-as-you-go- en as-a-service. Het SELECT Partner Programma 2018 is daarom ontworpen om channelpartners te ondersteunen in hun transitie van resellers naar managed services providers. Fujitsu stelt hen in staat deze nieuwe kansen te omarmen om hierdoor hun klanten beter te begeleiden in het proces van de digitale transformatie(s).

Dave Hazard, Vice President, Channel en Sales Operations bij Fujitsu EMEIA: “Fujitsu’s human centric approach draait om het creëren van waarde voor mensen met digitale technologieën. Onze partners spelen een cruciale rol wanneer het gaat over de implementatie van deze technologieën. Met de feedback van onze bestaande partners hebben we ons partnerprogramma verbeterd en kunnen we nu meer mogelijkheden bieden om de omzet te laten groeien. Dit wordt gecreëerd door zowel vaardigheden te verwerven in nieuwe sectoren als door complete technologische oplossingen aan te bieden om te voldoen aan de eisen van de zakelijke markt.”

Uit een recent onderzoek van Fujitsu onder 1.200 EMEIA partners is onder meer naar voren gekomen dat er veel kansen liggen op het gebied van betere communicatie. Fujitsu maakt het daarom niet alleen makkelijker voor zijn partners om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen op het gebied van technologieën en producten via webcasts en nieuwsbrieven, maar investeert ook in de verbetering van partnertools. Bestaande functies zoals lead management, deal registratie en speciale aanbiedingen zijn versimpeld. De nieuwe functies bestaan uit een makkelijk te gebruiken eProcurement-tool en toegang tot verbeterde productinformatie, real-time voorraadbeheer en salespromoties. Partners hebben daarnaast ook toegang tot een online chatfunctie, die hen in staat stelt snel commerciële of technische vragen te stellen.

Fujitsu stelt steeds meer onderdelen van zijn portfolio beschikbaar voor channel resellers. De meest recente toevoeging is Fujitsu’s uitgebreide beveiligingsportfolio. De hoekstenen van het partnerportfolio blijven echter de Fujitsu Workplace-oplossingen – waaronder workstations en premium mobiele apparaten – en Digitale Infrastructuren zoals Hybrid IT, databescherming en andere geïntegreerde systemen. Ook zijn er plannen in de maak om later dit jaar Artificial Intelligence en IoT-oplossingen hieraan toe te voegen.

Meer informatie: www.fujitsu.com