Datto lanceert nieuw Global Partner Program

Datto, specialist op het gebied van complete databeschermingsoplossingen voor bedrijven, heeft een nieuw Global Partner Program gelanceerd. Datto is een organisatie die uitsluitend via partners verkoopt en stelt Managed Service Providers dan ook centraal.

Met meer dan zesduizend partners wereldwijd leunde Datto voor het creëren van een nieuw programma sterk op de feedback vanuit het MSP-ecosysteem. Het Datto Global Partner Program is ontworpen om de zakelijke groei van partners te stimuleren via enablement-programma’s die zich focussen op sales en marketing, met als doel om op het gebied van training, bijscholing en resources meer te investeren in de MSP-gemeenschap.

Het nieuwe programma bouwt voort op het voorgaande partnerprogramma en bestaat naast businessplanning, commerciële en technische bijscholing, verbeterde trainingen en de introductie van best practices, nu ook uit Datto’s oplossingen voor business continuity, disaster recovery en managed networking. Het Datto Global Partner Program omvat vier partnerniveaus: Business, Professional, Enterprise en Blue.

Belangrijke onderdelen van het programma zijn MarketNow, een marketing automation-platform voor niet-marketeers met kant-en-klare promotiecampagnes, op maat te maken marketingmateriaal voorzien van beide merknamen, en gestroomlijnde social-mediacontent om op het juiste moment en met de juiste boodschap met klanten en prospects te communiceren voor verdere groei. Daarnaast biedt het programma ook Benchmark Analysis, waarbij partners hun bedrijf kunnen vergelijken met nieuwe onderzoeken en benchmarks van Datto’s best presterende partners. Datto’s NFR Program voorziet partners van speciale kortingsprogramma’s voor intern gebruik of demo’s. Deze materialen ondersteunen de partners bij het uitvoeren van livedemonstraties voor klanten. Partners zijn nu in staat om één NFR-device per productgroep te ontvangen om zelf uit te proberen. Advanced Sales Tactics Training richt zich op de voordelen en mogelijkheden van het overstappen naar een hoger marktsegment en biedt unieke verkoopstrategieën voor organisaties in de midmarket.

Datto wordt in de Benelux vertegenwoordigd door distributeur Portland uit Zoetermeer.