Met vier hallen en nog meer bezoekers dan de 3000 van vorig jaar bood Cloud Expo de deelnemende leveranciers een uitgebreid podium om hun cloud-proposities te presenteren.
Natuurlijk waren de twee dagen in Expo Houten ook zeer geschikt om te netwerken, of zoals de directeur van een msp zei: het evenement is LinkedIn in levende lijve. Maar er werd in de verschillende ‘theaters’ zeker ook kennisgedeeld.
Uitdager van Amerikaanse partijen
Zo ging Edward van Katwijk, Senior Business Development Manager bij Huawei (foto) uitgebreid in op de kansen voor partners binnen het cloud ecosysteem van de Chinese leverancier. “De cloud divisie van ons bestaat nog niet heel land, maar we groeien hard en vormen een serieus alternatief voor de Amerikaanse dominantie in de vorm van Azure, AWS en Google.” Van Katwijk maakte duidelijk dat de snelle groei van Huawei Cloud zonder de nauwe samenwerking met partners en ontwikkelaars niet mogelijk was geweest.
Goede marges
Softwarepartners spelen een belangrijke rol binnen het cloud-ecosysteem van Huawei. “Ze kunnen met onze SaaS-bouwstenen applicaties ontwikkelen die toegesneden zijn op branches waarin ze als partner gespecialiseerd zijn. Ze krijgen daarbij end-to-end ondersteuning van ons,” legde Van Katwijk uit. Ook financieel worden partners ondersteund. Zo kan de marge oplopen tot 40%. “Minstens zo belangrijk is echter dat we gezamenlijk optrekken. Huawei zet bij uitdagingen in een project niet de consultancy motor aan, maar we willen samen met de partner de beste oplossing naar de markt brengen.”