Fujitsu introduceert een nieuwe specialisatie in AI in zijn partnerprogramma. Daarnaast lanceert het bedrijf een wervingsinitiatief voor partners in de datacentersector.
De specialisatie biedt partners gratis toegang tot uitgebreide trainingsprogramma’s, ondersteund door marktontwikkelingsfondsen om vraaggeneratie te stimuleren, zegt Fujitsu. “De specialisatie positioneert AI als een commerciële kans en biedt partners direct inzetbare AI-oplossingen met solide marges en mogelijkheden voor cross-selling.” Een belangrijk onderdeel van het AI Champion-programma is een nieuwe Fujitsu Private GPT-oplossing. Dit is een AI-oplossing die on-premises beschikbaar is voor partners om op maat gemaakte implementaties van taalmodellen aan hun klanten aan te bieden.
“Fujitsu richt zich op kanaalpartners die de visie delen om on-premises AI-oplossingen op de markt te brengen. Fujitsu en zijn partners waarborgen de soevereiniteit, zodat Europese klanten in staat zijn hun eigen AI-systemen te bouwen op basis van open, betrouwbare AI-stacks en zich te richten op mensgerichte gebruiksscenario’s.”
Nieuwe aanmeldingen krijgen toegang tot een compliant onboarding-raamwerk met partnerklare aanbiedingen en voordelen, zegt Fujitsu. “Fujitsu creëert een uitvoerbaar raamwerk dat de complexiteit en werklast op landniveau vermindert. Meetbare en transparante processen zorgen voor duidelijkheid en verantwoordelijkheid.”