Juniper Networks zet partners in het zonnetje tijdens Summit

Op 5 oktober vond Juniper’s Self-Driving Networks Customer Summit plaats in het PSV-stadion in Eindhoven. Tijdens het jaarlijkse klanten- en partnerevenement van de netwerkleverancier werd er uitgebreid ingegaan op thema’s als automation, security en de ontwikkelingen in het partnerkanaal. Ook werden partners in het zonnetje gezet.

Het thema van de dag was self-driving networks, oftewel autonome, geatomatiseerde netwerken. Tijdens de summit, dat bezocht werd door ruim tweehonderd klanten en partners werd hier uitgebreid bij stilgestaan.
“Het netwerk is geen doel op zich, maar dient als platform waarop diensten beschikbaar gemaakt worden”, vertelt Melchior Aelmans, senior sales engineer bij Juniper Networks. “Om deze diensten zo goed mogelijk te ondersteunen, moeten netwerken zichzelf kennen en ook de diensten die erop draaien. Dit betekent dat het netwerk ‘zelfrijdend’ wordt en zo beter de diensten en gebruikers kan ondersteunen. Daarnaast verwachten we van het netwerk dat het weet wat de intenties van de gebruikers en de applicaties zijn om op basis daarvan zelf configuratie en beveiliging in te regelen.”

In de middag was er een uitgebreide channelsessie, waarbij werd ingezoomd op een aantal specifieke thema’s, zoals services en partnering. Ook waren er technologie-updates over netwerken, cloud en security. Aan het eind van de dag werden de Channel Contribution Awards uitgereikt.

De volgende personen zijn daarbij in de prijzen gevallen: Luc Lutot, LuxNetwork; Jan Willem Sipman, Infradata Netherlands; Team KPN (Reinier van der Veen), KPN; Vincent de Jonge, Westcon Netherlands; Tom Fonteyn, Securelink Belgium; Bijin Rajan, Juniper Networks.

self-driving
De trotse winnaars van de Juniper Channel Contribution Awards.

Meer informatie: www.juniper.com