Platforms nieuws

Platforms nieuws

IPerity

IPerity verbetert mobiele app cloudgebaseerde Compass-telefonieplatform

IPerity, leverancier het cloudgebaseerde telefonieplatform Compass heeft haar mobiele beheerapp Compass Navigator voor Android en iOS onlangs een update gegeven. Lees meer

Analyse: Telecomsector in perspectief

Veel resellers ervaren telefonie vandaag de dag als een lastige dienst. Moet je doorgaan met ‘tikken verkopen’ of telefoniediensten opschalen naar wat tegenwoordig UC heet? Ook bedrijven vinden telefonie complex. Het is een onderdeel van het scala van communicatiediensten maar wie verkoopt nu eigenlijk welke dienst? ChannelConnect brengt een overzicht van de belangrijkste telecomdiensten Lees meer

Voclarion levert telefonieplatform aan Woonzorg Flevoland

De leverancier van zakelijke communicatiediensten voor het midden- en kleinbedrijf Voclarion gaat een partnership aan met Woonzorg Flevoland voor de levering van een nieuw telefonieplatform inclusief ondersteuning en waarborging van zorgalarmering. Lees meer

E-VOIP: De eindklant moet in het hele proces worden meegenomen

Bij communicatie komt veel kijken. Behalve dat er veel meer verschillende communicatievormen bestaan wil je deze ook zo goed mogelijk faciliteren. Daarnaast spelen infrastructurele overwegingen duidelijk een grotere rol dan vroeger. Het is daarom dat E-VOIP vooral inzicht in de totale bedrijfscommunicatie wil verschaffen en een innige relatie met partners voorstaat. E-VOIP wil bedrijven beter en slimmer bereikbaar maken Lees meer

CM.com: Serviceprovider die van alle markten thuis is

Op dit moment is SIP-trunking voor CM.com een van de snelst groeiende producten. CM.com wil zich als uitdager een positie verwerven. Lees meer
OPPO

 OPPO kiest Nederland als startmarkt in Europa

De Chinese smartphonefabrikant OPPO heeft naast Spanje, Frankrijk en Italië ook Nederland uitgekozen om te starten met directe verkoop in Europa. Rotterdam krijgt het verkoopkantoor van de smartphonefabrikant in ons land. Lees meer
Telecommonitor

ACM pakt malafide gebruik 0900-nummers aan

Telecomtoezichthouder ACM heeft onlangs een groot aantal 0900-nummers buiten gebruik gesteld vanwege oneigenlijk gebruik van deze betaalde informatienummers. De toezichthouder geeft hiermee gevolg aan strengere regelgeving die in december 2017 is ingegaan. Lees meer

VoIPGRID: Toegevoegde waarde IT telt voor telecom

De versmelting van telecom en IT maakt dat resellers zich de komende jaren echt zullen moeten bewijzen met toegevoegde waarde. Marges op telecom verdampen en businessmodellen van telecomresellers gaan op de schop. “Veel resellers twijfelen over een rol als specialist of generalist”, zegt Ronald Stokebrook van VoIPGRID. “In dat laatste geval moet je zo veel mogelijk diensten aanbieden, maar word je dan de beste in alles? Meer is niet altijd beter.” Lees meer
ViPro Services

ViPro Services heeft voor elke communicatie-uitdaging een oplossing

De telecommarkt hunkert naar serviceproviders die het partnerkanaal een oplossing bieden voor de uitdaging waar deze partners voor staan: het leveren van een communicatieoplossing die past bij de eindgebruiker. Het in Groningen gevestigde bedrijf ViPro Services B.V. is daarvoor sinds 2012 een ideale partner. Middels het dienstenpakket wat geboden wordt, is er voor elke communicatie-gerelateerde vraag, een oplossing te realiseren. We spraken met Robert Wijnen, sales- en marketingmanager bij ViPro Services. Lees meer
Xelion

Xelion presenteert versie 7 van haar cloudtelefonieplatform

Cloudtelefoniespecialist Xelion heeft versie 7 van haar Xelion-platform uitgebracht.  Het platform beschikt nu voor zowel eindgebruikers als resellers over meer functionaliteit. Tevens wil de leverancier hiermee haar partners buiten Nederland verder helpen en zelf groeien in Europa. Lees meer
distributeur

BNS Data Logistics: Toekomst VoIP, het bundelen van hardware en fullfilment vanuit distributeur

BNS Data Logistics is de distributeur van IP/telecom-, netwerk- en smart home & officeproducten en levert diensten in (technisch) fulfillment en lifecycle management. Daarmee ontzorgen zij partners en hun eindgebruikers met unieke klantspecifieke oplossingen. In dit artikel richten we ons op het volledige VoIP-portfolio (telefoon, video en conferencing) en spreken we met productspecialist Marco de Wolf en accountmanager Patrick van Rosengarten over de bijzondere ‘value add’ van zakendoen met BNS Lees meer

Oaktree Group neemt Apply over

ICT- en UC-specialist Oaktree Group is op oorlogspad en heeft opnieuw een bedrijf overgenomen. Dit keer is ICT-dienstverlener Apply uit Utrecht aan het portfolio toegevoegd. Lees meer

Axeos: VoIP past perfect in de cloud, en wel hierom

Het wordt wel eens vergeten dat van alle toepassingen die de cloud hebben betreden, internettelefonie een van de eerste is die op grote schaal is toegepast. Nog voordat de smartphone in zwang kwam, zagen sommige partijen de potentie in van VoIP vanuit de cloud. Zij hebben op ontwikkelingsgebied veel pionierswerk geleverd. Lees meer
ChannelConnect-Xelion-Micha-Cohen-200x200

Xelion: Park Manager scheelt partners veel tijd

Xelion lanceert dit voorjaar de nieuwe tool Park Manager waarmee partners makkelijk en snel toegang krijgen tot het serverpark van hun klanten. De dienst zit straks standaard in de nieuwe release van Xelion 7 die in juni wordt gepresenteerd, vertelt een enthousiaste directeur Micha Cohen. “Dat leidt tot veel tijdwinst voor onze partners. Lees meer

Genesys introduceert telefonie-oplossingen voor PureCloud-platform

Omnichannel customer experience- en contactcenterspecialist Genesys heeft haar all-in-one communicatieplatform PureCloud uitgebreid met een tweetal telefonie-oplossingen, PureCloud Voice en Bring Your own Carrier (BYOC) Cloud. Lees meer
RoutIT logo

RoutIT: MKB-ers optimaal bedienen met slimme bouwblokken

RoutIT is afgelopen jaren uitgegroeid tot marktleider op het gebied van telefonie- en internetdiensten voor het mkb. Om dit mogelijk te maken werkt het bedrijf samen met ruim 1500 partners. Dat aantal groeit nog steeds. “Samen met onze partners zijn we zo groot geworden. Dat is onze kracht.” Lees meer
VodafoneZiggo

VodafoneZiggo: ‘Eerste stap naar 5G is een gevirtualiseerd netwerk’

Volgens VodafoneZiggo moeten operators in hun transitieproces naar 5G  in eerste instantie vooral aandacht besteden aan het optimaliseren van hun netwerken in plaats van het meteen inzetten op toepassingen. Dit zei directeur Network Mobile Mathias Sauder onlangs op een 5G-congres in Londen. Lees meer

‘Daling vaste telefoniemarkt vooral door krimp VoIP’

De voortgaande daling van de Nederlandse vaste telefoniemarkt voor consumenten was in het eerste kwartaal van 2018 vooral het gevolg van krimp van het aantal VoIP-lijnen. Dit geven de marktspecialisten van Telecompaper aan in de recente update van hun kwartaalonderzoek Dutch Fixed Telephony Market. Lees meer

Sennheiser creëert gezondere werkomgeving

Technologieën als Unified Communications en mobiele apparaten maken bedrijven wendbaarder en flexibeler, maar kantoormedewerkers zijn vaak nog gebonden aan hun bureau, wat niet alleen een negatieve invloed heeft op hun productiviteit maar ook op hun gezondheid. Maar dankzij de nieuwste generatie draadloze technologie hoeven werknemers hun dagen niet langer zittend door te brengen, zo stelt Sennheiser. Lees meer

Belcentrale: ISDN-vervanging hoeft niet duur te zijn

Eindklanten hebben de neiging om veranderingen tot het laatste moment uit te stellen, ook al worden die veranderingen juridisch of technisch afgedwongen. Hoeveel bedrijven kwamen er op 24 mei nog achter dat ze GDPR-compliant moesten worden? Hetzelfde lijkt nu te gelden voor ISDN, waarvan KPN heeft aangekondigd de stekker eruit te trekken, terwijl er nog honderdduizend zakelijke gebruikers op zitten. Lees meer
vestiging

Pridis verbetert Connecsy Enterprise-oplossing voor slechtzienden

Pridis, de leverancier van software voor het optimaliseren van zakelijke telecomdiensten, heeft onlangs haar Connecsy Enterprise-oplossing verder verbeterd en nu ook beter geschikt gemaakt voor gebruik door blinden en slechtzienden. Lees meer
ChannelConnect-3CX-logo-200x200

3CX presenteert verbeterde bèta-versie van PBX-platform

De specialist op het gebied van cloudgebaseerde PBX- en UC-toepassingen 3CX heeft onlangs een verbeterde versie Update 5 van haar platform, versie 15.5, uitgebracht. De laatste versie is echter nog wel een bèta-versie. Lees meer
MVNE

Pareteum neemt Artilium over

MVNE Pareteum, het voormalige Elephant Talk en een MVNE, neemt haar branchegenoot en aanbieder van private LTE-netwerken en IoT-enabler Artrilium over. Lees meer
Franse markt

innovaphone breidt uit naar Frankrijk

De specialist op het gebied van bedrijfscommunicatie innovaphone gaat haar activiteiten uitbreiden naar de Franse markt. Dit maakte het Duitse bedrijf onlangs bekend. Lees meer
pdms

Polycom voert verbeteringen door aan productenportfolio vergaderruimtes

UC-specialist Polycom, onderdeel van Plantronics, heeft recent een aantal verbeteringen doorgevoerd voor haar Trio-, Pano- en Zoom Rooms-productenportfolio’s. Eindgebruikers kunnen hierdoor nog beter deze UC-toepassingen benutten voor vergaderruimtes. Lees meer
smartphonereparatie

Coolblue start stapt in smartphonereparatie

Online retailer Coolblue is onlangs gestart met het bieden van reparatiediensten voor smartphones in enkele van haar fysieke winkellocaties. Dit maakte de online retailer deze week bekend. Lees meer
Advertentie

Personalia

timal

Dilip Timal aangesteld als Regional Director Benelux bij Avi Networks

Dilip Timal (42) is per 1 juni 2018 aangesteld als Regional Director Benelux bij Avi Networks.
Dave Maasland

Dave Maasland benoemd tot CEO van ESET Nederland

Dave Maasland is benoemd tot CEO van ESET Nederland. Hij neemt die functie over van Marius Sinke, die betrokken blijft bij ESET Nederland als Chairman of the Board.
wilbrink

Peter Wilbrink stapt over van Microsoft naar Gemalto

Peter Wilbrink is sinds 1 juni actief als Director Business Development, Identity & Access Management Solutions bij security specialist Gemalto.