Telecom nieuws

Telecom nieuws

Tele 2: Diverse vast-mobieleoplossingen van Tele2

Veel mensen denken bij Tele2 aan mobiele telefonie maar vergeten dan even dat het bedrijf juist als challenger op het vaste netwerk is begonnen. Het bedrijf startte in 1997 in Nederland en door de aankoop van Versatel in 2005 beschikt het over een landelijk dekkend glasvezel- en DSL-netwerk. Tezamen met het mobiele netwerk een ideaal uitgangspunt voor het bieden van vast-mobielintegratie (FMC). Lees meer

AC Systems en TomTom Consumer Benelux breiden samenwerking uit

AC Systems, een distributeur van onder meer telecomproducten en leverancier van ICT-totaaloplossingen, gaat samenwerken met Tom Tom Consumer Benelux voor de distributie van navigatiesystemen. Lees meer
Telecommonitor

ACM pakt malafide gebruik 0900-nummers aan

Telecomtoezichthouder ACM heeft onlangs een groot aantal 0900-nummers buiten gebruik gesteld vanwege oneigenlijk gebruik van deze betaalde informatienummers. De toezichthouder geeft hiermee gevolg aan strengere regelgeving die in december 2017 is ingegaan. Lees meer

Cloud Contact: Wilt u optimaal contact met uw klanten via elk kanaal en met...

Bereikbaarheid hoeft niet ingewikkeld te zijn. Vanuit die visie levert Cloud Contact een oplossing die via elk gewenst kanaal de service levert die uw klanten verwachten. En dat alles via een pay per actual use model, zodat u nooit te veel betaalt voor uw bereikbaarheid. Lees meer
ChannelConnect-Voiceworks-Partnerevent-200x200

Partnerevent Voiceworks in het teken van ´More to Explore´

14 juni vond bij TAETS aan de Hemkade in Zaandam weer het jaarlijkse partnevent van Voiceworks plaats met uitleg van hun visie op de huidige markt. Koen van Geffen belichtte vervolgens de meest recente productontwikkelingen. Lees meer

VoIPGRID: Toegevoegde waarde IT telt voor telecom

De versmelting van telecom en IT maakt dat resellers zich de komende jaren echt zullen moeten bewijzen met toegevoegde waarde. Marges op telecom verdampen en businessmodellen van telecomresellers gaan op de schop. “Veel resellers twijfelen over een rol als specialist of generalist”, zegt Ronald Stokebrook van VoIPGRID. “In dat laatste geval moet je zo veel mogelijk diensten aanbieden, maar word je dan de beste in alles? Meer is niet altijd beter.” Lees meer
ViPro Services

ViPro Services heeft voor elke communicatie-uitdaging een oplossing

De telecommarkt hunkert naar serviceproviders die het partnerkanaal een oplossing bieden voor de uitdaging waar deze partners voor staan: het leveren van een communicatieoplossing die past bij de eindgebruiker. Het in Groningen gevestigde bedrijf ViPro Services B.V. is daarvoor sinds 2012 een ideale partner. Middels het dienstenpakket wat geboden wordt, is er voor elke communicatie-gerelateerde vraag, een oplossing te realiseren. We spraken met Robert Wijnen, sales- en marketingmanager bij ViPro Services. Lees meer
Xelion

Xelion presenteert versie 7 van haar cloudtelefonieplatform

Cloudtelefoniespecialist Xelion heeft versie 7 van haar Xelion-platform uitgebracht.  Het platform beschikt nu voor zowel eindgebruikers als resellers over meer functionaliteit. Tevens wil de leverancier hiermee haar partners buiten Nederland verder helpen en zelf groeien in Europa. Lees meer
distributeur

BNS Data Logistics: Toekomst VoIP, het bundelen van hardware en fullfilment vanuit distributeur

BNS Data Logistics is de distributeur van IP/telecom-, netwerk- en smart home & officeproducten en levert diensten in (technisch) fulfillment en lifecycle management. Daarmee ontzorgen zij partners en hun eindgebruikers met unieke klantspecifieke oplossingen. In dit artikel richten we ons op het volledige VoIP-portfolio (telefoon, video en conferencing) en spreken we met productspecialist Marco de Wolf en accountmanager Patrick van Rosengarten over de bijzondere ‘value add’ van zakendoen met BNS Lees meer
Telador

Telador ontzorgt en laat zijn partner profiteren

Telador is een jonge speler op de markt van wholesale ICT-serviceproviders. We spraken met Filip de Jonge die al vier jaar sturing geeft aan het bedrijf. Filip en zijn team zorgen ervoor dat de resellers zich bezig kunnen houden met het klantcontact en geven hen de tools om een unieke combinatie aan communicatieproducten en -diensten aan te bieden terwijl er ook nog een uitstekende marge gemaakt kan worden. Een aangesloten partner (reseller) wordt zo volledig ontzorgd zodat ze efficiënter te werk kunnen gaan. Naast de leuke relaties die hierdoor ontstaan, wordt er een stabiele recurring inkomstenbron gegenereerd. Lees meer

Oaktree Group neemt Apply over

ICT- en UC-specialist Oaktree Group is op oorlogspad en heeft opnieuw een bedrijf overgenomen. Dit keer is ICT-dienstverlener Apply uit Utrecht aan het portfolio toegevoegd. Lees meer

BTG heeft haar jaarlijkse Awards uitgereikt

De belangenorganisatie voor grootverbruikers van telecom en ICT, BTG, heeft vorige week tijdens het BTG Business Event in Noordwijk haar BTG Awards voor 2018 uitgereikt. Lees meer

Axeos: VoIP past perfect in de cloud, en wel hierom

Het wordt wel eens vergeten dat van alle toepassingen die de cloud hebben betreden, internettelefonie een van de eerste is die op grote schaal is toegepast. Nog voordat de smartphone in zwang kwam, zagen sommige partijen de potentie in van VoIP vanuit de cloud. Zij hebben op ontwikkelingsgebied veel pionierswerk geleverd. Lees meer
T-Mobile

T-Mobile introduceert recycling-programma voor mobiele telefoons

T-Mobile biedt haar klanten in samenwerking met de circulaire organisatie voor e-waste Closing the Loop het recycling-programma Recycle Deal aan voor oude mobiele telefoons. Dit maakt de operator vandaag bekend. Lees meer

Primera stapt in verkoop mobiele telefoons

Winkelketen Primera start, in samenwerking met een aantal andere partijen, met de verkoop van mobiele telefoons via haar winkelnetwerk. Daarnaast gaat het ook, in samenwerking met Tech Data, telefoonaccessoires verkopen. Lees meer

Onderzoek: Minder omzet voor meeste Nederlandse mobiele operators

De vier Nederlandse mobiele operators hebben in het eerste kwartaal bijna allemaal hun omzet zien dalen. Alleen Tele2 zag haar omzet toenemen, zo stellen de telecomspecialisten van Telecompaper in hun recente kwartaal onderzoek. Lees meer

Analyse: Hebben operators het kanaal nog nodig?

Op het gebied van telefonie zijn we in Nederland behoorlijk verwend. De kwaliteit van de netwerken is uitstekend en dus doen de operators het goed. Maar die operators kunnen niet iedereen rechtstreeks van dienst zijn. Dus zijn er resellers. Met veel vertoon zijn verschillende partnerconcepten geïntroduceerd, maar hoe gaan de operators nu in de praktijk met die resellers om? En hoe werken ze samen aan een gemeenschappelijke toekomst? Een vraag hieromtrent op LinkedIn leverde een storm van reacties op. Veel resellers spraken wij informeel, maar Patrick Balleur (Dutchtel) en Ronald Horn (BTC) schoven bij ons aan voor een kop koffie en een openhartig gesprek Lees meer
ChannelConnect-Xelion-Micha-Cohen-200x200

Xelion: Park Manager scheelt partners veel tijd

Xelion lanceert dit voorjaar de nieuwe tool Park Manager waarmee partners makkelijk en snel toegang krijgen tot het serverpark van hun klanten. De dienst zit straks standaard in de nieuwe release van Xelion 7 die in juni wordt gepresenteerd, vertelt een enthousiaste directeur Micha Cohen. “Dat leidt tot veel tijdwinst voor onze partners. Lees meer

Genesys introduceert telefonie-oplossingen voor PureCloud-platform

Omnichannel customer experience- en contactcenterspecialist Genesys heeft haar all-in-one communicatieplatform PureCloud uitgebreid met een tweetal telefonie-oplossingen, PureCloud Voice en Bring Your own Carrier (BYOC) Cloud. Lees meer
RoutIT logo

RoutIT: MKB-ers optimaal bedienen met slimme bouwblokken

RoutIT is afgelopen jaren uitgegroeid tot marktleider op het gebied van telefonie- en internetdiensten voor het mkb. Om dit mogelijk te maken werkt het bedrijf samen met ruim 1500 partners. Dat aantal groeit nog steeds. “Samen met onze partners zijn we zo groot geworden. Dat is onze kracht.” Lees meer
VodafoneZiggo

VodafoneZiggo: ‘Eerste stap naar 5G is een gevirtualiseerd netwerk’

Volgens VodafoneZiggo moeten operators in hun transitieproces naar 5G  in eerste instantie vooral aandacht besteden aan het optimaliseren van hun netwerken in plaats van het meteen inzetten op toepassingen. Dit zei directeur Network Mobile Mathias Sauder onlangs op een 5G-congres in Londen. Lees meer
GDPR

Met Portland loop je als IT-dienstverlener voorop

Softwaredistributeur Portland Europe, onlangs vanuit Zoetermeer neergestreken op het Oosterdokseiland in Amsterdam, voert een innovatief portfolio van software en services specifiek gericht op IT-dienstverleners of MSP’ers. Of het nu gaat om communicatie-, infrastructuur-, continuïteits- of productiviteitsoplossingen, in al deze categorieën biedt Portland een keuze uit diverse merken. Lees meer

‘Daling vaste telefoniemarkt vooral door krimp VoIP’

De voortgaande daling van de Nederlandse vaste telefoniemarkt voor consumenten was in het eerste kwartaal van 2018 vooral het gevolg van krimp van het aantal VoIP-lijnen. Dit geven de marktspecialisten van Telecompaper aan in de recente update van hun kwartaalonderzoek Dutch Fixed Telephony Market. Lees meer

Sennheiser creëert gezondere werkomgeving

Technologieën als Unified Communications en mobiele apparaten maken bedrijven wendbaarder en flexibeler, maar kantoormedewerkers zijn vaak nog gebonden aan hun bureau, wat niet alleen een negatieve invloed heeft op hun productiviteit maar ook op hun gezondheid. Maar dankzij de nieuwste generatie draadloze technologie hoeven werknemers hun dagen niet langer zittend door te brengen, zo stelt Sennheiser. Lees meer

Belcentrale: ISDN-vervanging hoeft niet duur te zijn

Eindklanten hebben de neiging om veranderingen tot het laatste moment uit te stellen, ook al worden die veranderingen juridisch of technisch afgedwongen. Hoeveel bedrijven kwamen er op 24 mei nog achter dat ze GDPR-compliant moesten worden? Hetzelfde lijkt nu te gelden voor ISDN, waarvan KPN heeft aangekondigd de stekker eruit te trekken, terwijl er nog honderdduizend zakelijke gebruikers op zitten. Lees meer
vestiging

Pridis verbetert Connecsy Enterprise-oplossing voor slechtzienden

Pridis, de leverancier van software voor het optimaliseren van zakelijke telecomdiensten, heeft onlangs haar Connecsy Enterprise-oplossing verder verbeterd en nu ook beter geschikt gemaakt voor gebruik door blinden en slechtzienden. Lees meer
Advertentie