Home Partnerprogramma’s nieuws

Partnerprogramma’s nieuws

vsphere

VMware Partner Connect programma sluit beter aan op businessmodellen van resellers

VMware heeft zijn nieuwe VMware Partner Connect programma vrijgegeven, een nieuw en aanzienlijk vereenvoudigd en flexibel programma dat is ontworpen om partners in staat te stellen zaken doen met VMware op een manier die aansluit op hun bedrijfsmodellen. Lees meer

HP-specialist Joheco Automatisering Gold Partner van HP Inc.

Joheco Automatisering, automatiseringsspcialist voor het midden- en kleinbedrijf, heeft bij HP Inc. de status Gold Partner verworven. Dit betekent dat zij HP‘s meest betrouwbare en hoogst gekwalificeerde IT-resellers zijn, geautoriseerd om advies te geven en alle HP-producten en oplossingen te verkopen en te ondersteunen. Lees meer
dell

‘Het kanaal is nooit af!’

Tijdens het Dell Technologies Forum, afgelopen week in de Fabrique, namen we de gelegenheid te baat om een channelupdate van de stand van zaken bij Dell EMC te verkrijgen in gesprek met Channel Director Kees van Luijk. Lees meer
connect

Cloudera komt met Enhanced Partner Program

Enterprise data cloud aanbieder Cloudera heeft het nieuwe Cloudera Connect programma gelanceerd om partners te helpen sneller te innoveren waarbij ze klanten kunnen ontzorgen met machine learning en analytics. Lees meer

Connectivity Factory: Positieve feedback van partners en leveranciers

Connectivity Factory en distributeur Ingram Micro werken strategisch nauw samen. ChannelConnect praat bij met Gerben de Haan van Connectivity Factory. Lees meer
firewall

LANCOM Systems helpt kanaalpartners met LEVEL UP!-programma op weg naar MSP-status

Met zijn nieuwe LEVEL UP!-programma geeft de Duitse netwerkleverancier LANCOM Systems zijn kanaalpartners een duwtje in de rug op weg naar de status van Managed Service Provider (MSP). De online training biedt informatie over het Managed Services-businessmodel en voorziet het kanaal van waardevolle kennis en documenten. Lees meer
portal

Bitdefender lanceert nieuw platform voor marketingautomatisering

Cybersecurityspecialist Bitdefender ondersteunt channelpartners bij leadgeneratie en het beheer van prospects met de introductie van een nieuw Partner Marketing Portal. Het nieuwe platform is beschikbaar voor alle distributeurs, resellers, MSP’s en combinaties daarvan. Lees meer

Eurofiber: Tooling mag niet de persoonlijke interactie wegnemen

In 2017 introduceerde Eurofiber een partnerprogramma voor het indirecte kanaal. Hans Messemaker en Hilda Koenes vertellen hierover. Lees meer
omzet

Tech Data introduceert catalogus met analytics en IoT solutions

Tech Data heeft zijn nieuwe catalogus met analytics en IoT-oplossingen gelanceerd. Die omvat meer dan dertig kant-en-klare, beproefde oplossingen met bewezen resultaten voor specifieke gebruiksscenario’s in de gezondheidszorg, de industriële, logistieke, retail- en transportsector, slimme steden en andere verticale markten. Lees meer
msp

MSP Partner Programma Eurofiber vernieuwd

Eurofiber Nederland heeft zijn MSP Partner Programma verder geoptimaliseerd en uitgebreid met een groot aantal nieuwe elementen. De vernieuwing is mede ingegeven door de feedback van de diverse Eurofiber partners. Lees meer
inkjet

Epson verbetert zakelijk partnerprogramma

Epson voert al jaren een 100 procent channelstrategie en bevestigt dat nog eens door de lancering van een uitgebreid en verbeterd partnerprogramma voor partners die zakelijke printers, scanners en display-oplossingen van Epson verkopen. Lees meer
vmware

VMware lanceert nieuw partnerprogramma VMware Partner Connect

VMware heeft zijn partnerprogramma drastisch vernieuwd en aangepast aan de nieuwe manier waarop het bedrijf zaken doet met en voor zijn partners, waarbij VMware Partner Connect staat voor eenvoud, keuzevrijheid en innovatie. Lees meer
video

Connectivity Factory de nieuwe naam van Yorus

Tijdens een partnerevent heeft Gerben de Haan van Yorus de nieuwe naam bekendgemaakt waaronder alle connectiviteitsactiviteiten van Yorus, Retail Synergie en XBA ondergebracht gaan worden: Connectivity Factory. Hij presenteerde ook het nieuwe bijbehorende logo. Tevens is vanaf heden de website in de lucht. Lees meer
kpn

KPN bundelt partnerorganisaties tot KPN Partner Network

In een bericht aan de partners van KPN, Telfort Zakelijk, Yes Telecom en RoutIT is gemeld dat de partnerorganisaties van de verschillende merken gebundeld worden tot één partnerorganisatie: KPN Partner Network. "Samen iedere zakelijke klant van de beste telecom, IT en security diensten voorzien, met het sterkste en meest breed ontwikkelde partnernetwerk van Nederland: dat is onze ambitie", zo staat in het bericht te lezen. Lees meer
omzet

Sophos benoemt Bechtle Direct tot Platinum Partner

Bechtle Direct is ‘Platinum Partner’ van Sophos geworden. Het van oorsprong Duitse bedrijf dat met 150 medewerkers in Eindhoven en Breukelen is gevestigd, treedt als zakelijke partner op voor alle securityoplossingen van Sophos in Nederland voor onder meer de werkvelden Workspace (endpoint), Connectivity (firewall) en Data Center (servers). Lees meer
ortbals

Zerto integreert indirecte verkoopkanalen

Zerto, leverancier van oplossingen voor IT resilience, gaat zijn channel- en cloud-teams samenvoegen en aansturen op basis van één geïntegreerde partnerstrategie. Het doel hiervan is het netwerk van cloud service providers (CSP’s) en channel partners van Zerto verder te laten groeien. Lees meer
SUSE Openstack

SUSE benoemt BPSolutions tot Solution Partner in Nederland

Enterprise opensource infrastructuuroplossingenleverancier SUSE heeft BPSolutions benoemd tot eerste Solution Partner in Nederland. Hiermee is BPSolutions één van de tien SUSE Solution Partners in Europa. Lees meer
samenwerking

Cybersecurity specialisten Pinewood en Guardian360 ondertekenen samenwerkingsovereenkomst

Twee vooraanstaande cybersecurity specialisten hebben besloten om samen Nederland te voorzien van cybersecurity oplossingen met als doel om Nederland veiliger te maken op het gebied van cybercrime. Pinewood heeft hiervoor een partneroveenkomst gesloten met cybersecurity leverancier Guardian360. Lees meer
partners

Dell EMC reikt 14 Partner Awards uit

Tijdens het Dell Technologies Forum, dat gisteren plaatsvond in De Fabrique in Utrecht, heeft Dell EMC weer de jaarlijkse Dell EMC Partner Awards uitgereikt. Deze prijzen zijn een erkenning voor Dell EMC-partners die uitblinken op het gebied van innovatie en bovenmatig succesvol zijn met het implementeren van oplossingen op basis van Dell EMC-technologie. Lees meer
vmware

VMware Cloud-innovaties versnellen de groei en transformatie van Cloud Providers in Europa

Tijdens VMworld Europe 2018 werd nader belicht hoe het VMware Cloud Provider Program in heel Europa aan populariteit wint en het aantal VMware Cloud Verified partners wereldwijd blijft groeien. Lees meer
premier

Extreme Networks investeert 50 miljoen dollar in partnerprogramma

Extreme Networks investeert een bedrag van 50 miljoen dollar om lacunes in zijn channeloperaties op te vullen die het gevolg zijn drie grote overnames in de voorbije twee jaar. Lees meer
gartner

Fujitsu past SELECT partnerprogramma aan

Fujitsu heeft zijn SELECT-partnerprogramma aangepast. De belangrijkste vernieuwing is het herziene certificeringsproces, dat medio deze maand ingaat en dat gebaseerd wordt op individuele certificering van medewerkers. Daarnaast is de trainingsinhoud aangepast en is het trainingsportaal vernieuwd. Lees meer
eaton logo

Eaton vernieuwt channelstrategie

Eaton heeft het Power Advantage Partner programma gelanceerd in de Benelux. Dit nieuwe programma biedt Eaton Power Quality-klanten zoals IT-resellers, financiële-, zakelijke- en marketing- voordelen die nauw op hun behoeften aansluiten. Lees meer
onderzoek

Nutanix introduceert nieuw channel charter: Power to the Partner.

Nutanix, leverancier van enterprise cloud computing oplossingen, heeft ´Power to the Partner´ gelanceerd. Dit charter onderscheidt zich van traditionele channel-programma's door nadruk te leggen op partnerinvesteringen in Nutanix, in plaats van zich uitsluitend op omzetdoelen te richten. Lees meer
td cloud

Datech Solutions lanceert Portal om Autodesk resellers te ondersteunen bij abonnementenverkoop

Datech Solutions, een gespecialiseerde business divisie van Tech Data heeft de Datech Portal gelanceerd, een online tool voor geautoriseerde Autodesk reselllers om toegang te krijgen tot de contractdata van eindgebruikers. Lees meer
hedvig

Commvault verbetert Partner Advantage Programma

Commvault, leverancier van enterprise oplossingen voor back-ups, gegevensherstel en databeheer binnen hybride omgevingen, heeft de ondersteuning voor partners verder uitgebreid. Lees meer
Advertentie

Personalia

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Sales & Marketing Director Nederland

de boer
De Nederlandse Europabreed actieve leverancier van carrier- en cloudneutrale datacenterdiensten Interxion heeft Enrico de Boer (54) benoemd als Director Sales & Marketing.

Alice Steenland Chief Sustainability Officer Dassault Systèmes

Dassault Systèmes heeft Alice Steenland (45) benoemd tot Chief Sustainability Officer.

Cisco benoemt Elisabeth De Dobbeleer tot EMEAR Partner Lead

dobbeleer
Cisco heeft Elisabeth De Dobbeleer benoemd tot hoofd van zijn partnerorganisatie voor Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Rusland (EMEAR).
Advertentie

Meest Gelezen Berichten

Dienstverleners versus mkb-ondernemers: de kloof kán gedicht worden – This is IT 2019

Op 22 mei organiseerde ChannelConnect voor de tweede keer het evenement This is IT. Tijdens het ochtendprogramma stond de relatie tussen IT-dienstverleners en mkb-bedrijven centraal. “45 Procent van ondernemers is ontevreden over de laatste IT-implementatie.”
Ingram

Ingram Micro: cloud geeft het partnerecosysteem een andere rol

Als we spreken over het ecosysteem dat gevormd wordt door de keten vendor, distributeur, reseller en eindklant, dan adresseert dit vooral het meer traditionele ecosysteem. De cloud heeft gezorgd voor nieuwe samenwerkingen en een andere dynamiek, weten ze bij Ingram Micro. Commodity Cloud diensten zijn inmiddels zo ingeburgerd, dat ook deze oplossingen voor een deel commodity zijn geworden, stelt Paul Hermans, Sales Director Cloud bij Ingram Micro. Hij weet dat veel partners zich richten op bijvoorbeeld het aanbieden van Office 365 of Azure. “De toegevoegde waarde die partners daaraan koppelen betreft dan bijvoorbeeld het implementeren of beheren van Microsoft Teams of het aanbieden van managed services.” Hermans benadrukt echter, dat ook deze services inmiddels eerder commodity zijn. “Het is in het dienstenpalet van resellers inmiddels meer een vereiste geworden, dan dat een partner zich daarmee nog kan onderscheiden.” Focus De Sales Director Cloud zegt dat resellers die zich echt willen onderscheiden de beweging moeten maken van IT-partner richting business partner. “De rol van de business partner is analyseren en adviseren hoe de eindklant door middel van IT meer omzet of winst kan realiseren. Hoe de klanttevredenheid stijgt, of hoe processen efficiënter ingericht kunnen worden.” Door zich zo als partner te onderscheiden, stelt de reseller zijn eindklant in staat zich tevens te onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. Focus is de beste manier om deze kennis op te bouwen, is de overtuiging van Hermans. “Wij zien dat partners die succesvol zijn zich richten zich op het leveren van een bepaalde oplossing in plaats van een breed palet. Dat kan een werkplek zijn, of infrastructuur, of security. Of juist specifieke oplossingen voor een bepaalde vertical. Denk dan aan zorg, onderwijs, of de overheid.” Partner to partner De distributeur zien in de markt steeds vaker partner to partner samenwerkingen. “Vergelijk het met de bouw: stukadoors en loodgieters zijn specialisten op een bepaald gebied, maar komen gezamenlijk tot een project.” Ingram Micro ziet een rol voor zichzelf bij de matchmaking tussen partners. “Wij organiseren partnerevents en ronde tafeldiscussies die er niet alleen op gericht zijn kennis over te dragen, maar er ook voor zorgen dat partners elkaar leren kennen. Er moet immers wel een zeker vertrouwen tussen partijen ontstaan voor er intensief samengewerkt kan worden bij een eindklant.” Ingram Micro kan die rol spelen, omdat de distributeur zelf niet factureert naar de eindklant, maar er wel belang bij heeft als de deal goed wordt ingevuld. Een uitgebreide versie van dit artikel verschijnt in de volgende editie van ChannelConnect, nummer drie.

Fujitsu, Nutanix, Exclusive Networks: Specifieke combinatie voor hybrid cloudoplossingen

Fujitsu en hybrid cloudspecialist Nutanix brengen een gecombineerde oplossing naar de markt, die gedistribueerd wordt door Exclusive Networks.