Home Milieu nieuws

Milieu nieuws

Achtergrond: Vertrouwen in refurbished stijgt

Eén op de twee respondenten overweegt refurbished bij aankoop van volgende smartphone, Een grote groep sluit echter de aanschaf volledig uit, aldus onderzoek van BigSpark. Lees meer

Renewd: Wij refurbishen niet

Premium Refurbished Electronics staat op de website van Renewd. Dat vraagt dus om een nadere uitleg van oprichter en CEO Bram Wingens. Lees meer

Techniek Nederland: Keurmerk Refurbished uitgebreid

Na iPhones hebben sinds vorig jaar ook refurbished MacBooks, iPads en Windows-machines een Keurmerk. ChannelConnect  sprak hierover met Techniek  Nederland, Lees meer

Drake en Farrell: Hergebruik bespaart energie en zeldzame grondstoffen

Drake & Farrell zorgt ervoor dat routers en andere apparatuur een tweede leven krijgen. Jaarlijks verwerkt het bedrijf ruim 1,6 miljoen producten. Lees meer

Column Pieter Waasdorp: Schaf af

Pieter Waasdorp wil geen thuiskopieheffing meer voor refurbished toestellen. Dit om bij te dragen aan de ambitieuze klimaatdoelstellingen van de overheid. Lees meer

Energy Savings as a Service van Vertiv

Voor vergroening schakelde Telefonica Vertiv in, dat met Energy Savingsas-a-Service (ESaaS) een innovatieve dienst bood voor forse energiebesparingen. Lees meer

Onbeperkte mobiliteit met GET CHARGE van Deutsche Telekom

Deutsche Telekom introduceert GET CHARGE in 29 Europese landen. Lees meer
digitale

Digitale sector ondertekent klimaatakkoord

NLdigital heeft namens de digitale sector het Klimaatakkoord ondertekend. De branchevereniging onderkent in een brief de urgentie van het klimaatprobleem en belooft dit uit te dragen en haar verantwoordelijkheid te nemen in de uitvoering van het akkoord. Lees meer
Advertentie

Personalia

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Sales & Marketing Director Nederland

de boer
De Nederlandse Europabreed actieve leverancier van carrier- en cloudneutrale datacenterdiensten Interxion heeft Enrico de Boer (54) benoemd als Director Sales & Marketing.

Alice Steenland Chief Sustainability Officer Dassault Systèmes

Dassault Systèmes heeft Alice Steenland (45) benoemd tot Chief Sustainability Officer.

Cisco benoemt Elisabeth De Dobbeleer tot EMEAR Partner Lead

dobbeleer
Cisco heeft Elisabeth De Dobbeleer benoemd tot hoofd van zijn partnerorganisatie voor Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Rusland (EMEAR).
Advertentie

Meest Gelezen Berichten

Dienstverleners versus mkb-ondernemers: de kloof kán gedicht worden – This is IT 2019

Op 22 mei organiseerde ChannelConnect voor de tweede keer het evenement This is IT. Tijdens het ochtendprogramma stond de relatie tussen IT-dienstverleners en mkb-bedrijven centraal. “45 Procent van ondernemers is ontevreden over de laatste IT-implementatie.”
Ingram

Ingram Micro: cloud geeft het partnerecosysteem een andere rol

Als we spreken over het ecosysteem dat gevormd wordt door de keten vendor, distributeur, reseller en eindklant, dan adresseert dit vooral het meer traditionele ecosysteem. De cloud heeft gezorgd voor nieuwe samenwerkingen en een andere dynamiek, weten ze bij Ingram Micro. Commodity Cloud diensten zijn inmiddels zo ingeburgerd, dat ook deze oplossingen voor een deel commodity zijn geworden, stelt Paul Hermans, Sales Director Cloud bij Ingram Micro. Hij weet dat veel partners zich richten op bijvoorbeeld het aanbieden van Office 365 of Azure. “De toegevoegde waarde die partners daaraan koppelen betreft dan bijvoorbeeld het implementeren of beheren van Microsoft Teams of het aanbieden van managed services.” Hermans benadrukt echter, dat ook deze services inmiddels eerder commodity zijn. “Het is in het dienstenpalet van resellers inmiddels meer een vereiste geworden, dan dat een partner zich daarmee nog kan onderscheiden.” Focus De Sales Director Cloud zegt dat resellers die zich echt willen onderscheiden de beweging moeten maken van IT-partner richting business partner. “De rol van de business partner is analyseren en adviseren hoe de eindklant door middel van IT meer omzet of winst kan realiseren. Hoe de klanttevredenheid stijgt, of hoe processen efficiënter ingericht kunnen worden.” Door zich zo als partner te onderscheiden, stelt de reseller zijn eindklant in staat zich tevens te onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. Focus is de beste manier om deze kennis op te bouwen, is de overtuiging van Hermans. “Wij zien dat partners die succesvol zijn zich richten zich op het leveren van een bepaalde oplossing in plaats van een breed palet. Dat kan een werkplek zijn, of infrastructuur, of security. Of juist specifieke oplossingen voor een bepaalde vertical. Denk dan aan zorg, onderwijs, of de overheid.” Partner to partner De distributeur zien in de markt steeds vaker partner to partner samenwerkingen. “Vergelijk het met de bouw: stukadoors en loodgieters zijn specialisten op een bepaald gebied, maar komen gezamenlijk tot een project.” Ingram Micro ziet een rol voor zichzelf bij de matchmaking tussen partners. “Wij organiseren partnerevents en ronde tafeldiscussies die er niet alleen op gericht zijn kennis over te dragen, maar er ook voor zorgen dat partners elkaar leren kennen. Er moet immers wel een zeker vertrouwen tussen partijen ontstaan voor er intensief samengewerkt kan worden bij een eindklant.” Ingram Micro kan die rol spelen, omdat de distributeur zelf niet factureert naar de eindklant, maar er wel belang bij heeft als de deal goed wordt ingevuld. Een uitgebreide versie van dit artikel verschijnt in de volgende editie van ChannelConnect, nummer drie.

Fujitsu, Nutanix, Exclusive Networks: Specifieke combinatie voor hybrid cloudoplossingen

Fujitsu en hybrid cloudspecialist Nutanix brengen een gecombineerde oplossing naar de markt, die gedistribueerd wordt door Exclusive Networks.