Trends nieuws

Trends nieuws

IoT Summit 2018: Voor het partnerkanaal is dit het moment om aan de slag...

Hoe kan Nederland profiteren van de nieuwe IoT-technologie? Tijdens de IoT Summit 2018 bespraken zes betrokkenen waar de kansen liggen. Lees meer

Column: Transformeer of crep… – Pim Hilferink

Digitale transformatie zorgt al jaren voor disruptieve ontwikkelingen in de ICT. Wie niet snel inhaakt, staat stil en prijst zich uit de markt. Lees meer

Support2U: Alleen de klant heeft de sleutel tot zijn gegevens

Support2U gebruikt blockchain voor een clouddienst ontwikkeld waarmee gebruikers hun gegevens versleuteld en gedistribueerd kunnen veiligstellen. Lees meer

Arrow ECS: Transformatie gaat om een verandering in denken

Succesvolle digitale transformatie heeft effect op zowel de strategie, de structuur, de capabilities als ook de cultuur van een organisatie, aldus ArrowECS. Lees meer

Column: Duurzaam ondernemen in cybersecurity

Wat is nu precies duurzaam ondernemen en hoe kan dit gebeuren door leveranciers van oplossingen cybersecurity-toepassingen. Lees meer

Unitrends voorziet forse groei in disaster recovery

Back-upexpert Unitrends ziet kansen om door te groeien. Het van origine Amerikaanse bedrijf wil zijn vleugels uitslaan in Europa. Lees meer

Fujitsu: Digital Annealer vindt direct optimale oplossingen

Fujitsu’s Digital Annealer (DA) is een oplossing tussen quantum computing en de traditionele computer om zeer complexe problemen op te lossen, Lees meer

Patrick Steenssens wil rust brengen bij Tech Data

Een gesprek met Patrick Steenssens regional managing director Benelux van Tech Data over zijn plannen voor de komende periode. Lees meer

Workplace 2025 -Deel 1: De lifestyle-werkplek

Werknemers zijn in de toekomst anders en voelen zich in mindere mate medewerker van een bepaald bedrijf. De workplace als lifestyle. Lees meer

Workplace 2025: De toekomst van de digitale werkplek

Welke ontwikkelingen gaan de werkplek van de nabije toekomst beïnvloeden en vormgeven? ChannelConnect behandelt dit in een serie van drie artikelen. Lees meer

Nomadesk is een onontbeerlijke component in een complete digitale werkplekomgeving

Medewerkers verwachten altijd eenvoudig en veilig toegang tot hun bestanden. Nomadesk Business File Sharing & Synchronisatie is een ideale oplossing. Lees meer

Konica Minolta onderzoekt hoe de werkplek van de toekomst eruit ziet

In Amsterdam heeft Konica Minolta The Hub geopend. Dit ‘experience centre’ toont welke technologieën bedrijven in de toekomst zullen gebruiken. Lees meer
GDPR

Portland Europe: De digitale werkplek begint bij een duidelijke strategie

Uitzetten van een strategie is één, maar implementatie is een stuk lastiger en vormt de grootste bottleneck voor de invoering van de digitale werkplek. Lees meer

Wat hebben The Green Bay en digitale werkplekken met elkaar te maken?

Digitale werkplekken zijn afhankelijk van datacenters.The Green Bay, het datacenter dat in Zeeland wordt gebouwd, speelt hierbij een opmerkelijke rol. Lees meer

Column: Het nieuwe werken vindt vaak plaats in oude kantoren -Marco Heida

Organisaties investeren in ‘het nieuwe werken’, maar vaak wordt vergeten dat heel veel medewerkers in ‘oude’ kantoren zitten. Lees meer

Renewd: Ons assortiment wordt steeds breder

Renewd is een bekende naam voor refurbished iPhones en iPads. Onlangs is het bedrijf gestart met het leveren van MacBooks en straks ook producten van Samsung, vertelt oprichter Bram Wingens. Lees meer

Sennheiser: Geluidskwaliteit een van de belangrijkste zaken voor een goede digitale werkplek

De digitale werkplek maakt het kantoor vervangbaar. Wel moeten de digitale werkplekken aan bepaalde voorwaarden voldoen, zoals een uitstekende geluidskwaliteit. Dit stelt zakelijke audiospecialist Sennheiser. Lees meer
ChannelConnect-Nederland-ICT-Lotte-de-Bruijn-200x200

Column: Trots – Lotte de Bruijn

Gelijkheid, diversiteit en inclusiviteit vieren zijn waarden die we als ICT-sector graag uitdragen, aldus directeur Lotte de Bruijn van Nederland-ICT in haar column in ChannelConnect. Lees meer

Symantec over de uitdagingen voor partners

Symantec is een aanbieder van security-oplossingen voor de publieke sector, enterprises en het mkb. ChannelConnect spreekt Channel Manager Benelux Emiel Kikkert over mkb-trends en impact op partners. Lees meer

R-Go Tools: Nog veel te weinig aandacht voor ergonomische accessoires

In Scandinavische landen zijn ergonomische IT-accessoires normaal, maar dit ligt in andere landen, zelfs in Nederland, anders. Reden voor Vincent Bons en Daniël van Meeuwen om R-Go Tools op te richten. Lees meer

Nederlandse regering praat mee over digitale strategie G20-landen

De Nederlandse regering is door gastland Argentinië uitgenodigd om deze week te komen meepraten met de G20-landen over de ontwikkeling van de digitale markt van de twintig grootste economieën ter wereld. Lees meer

Fairphone slaagt in crowdfundingsactie

De Nederlandse smartphone-ontwikkelaar Fairphone is erin geslaagd om haar onlangs gehouden crowdfundingscampagne succesvol af te sluiten met een recordaantal deelnemers. Lees meer

Kabinet geeft inzicht in Digitaliseringsstrategie

Het kabinet heeft in een brief aan de Eerste Kamer meer inzicht gegeven in de digitaliseringsstrategie die het voor ogen staat en welke stappen daarvoor moeten worden genomen. Lees meer
Benelux

Zakelijke versie WhatsApp moet eindelijk geld gaan verdienen

Messaging-dienst WhatsApp heeft een API gelanceerd voor de zakelijke versie WhatsApp for Business van het populaire messaging-platform die het klanten nog makkelijker moet maken om via de app met bedrijven contact op te nemen. Keerzijde is dat WhatsApp daarmee, volgens technologiesite TechCrunch, nu echt geld wil verdienen. Lees meer

Plantronics en Nectar bieden UC-diagnostiek tot aan headsets

Headsetfabrikant Plantronics en de leverancier van softwaretoepassingen voor het monitoren en beheren van UC-verkeer over netwerken Nectar brengen UC-verkeersanalyse tot aan de headsets. Lees meer

Climbing Everest 2019 – Over de parallellen tussen het managen van complexe ICT en...

Wilco Dekker is Manager Technologie Strategie bij VodafoneZiggo en heeft naast zijn werk een grote passie ontwikkeld voor expeditieklimmen naar de hoogste bergtoppen ter wereld. Na diverse ‘lagere’ beklimmingen is in 2019 het bedwingen van de Mount Everest het volgende doel. Behalve een gedegen fysieke voorbereiding is daar geld voor nodig en daarvoor zoekt Wilco sponsoren. Ook werft hij via de stichting ´Grenzen aan de Top´ fondsen voor Artsen zonder Grenzen. Lees meer
Advertentie

Personalia

Jeroen Van Godtsenhoven Managing Director SAS Benelux

van godtsenhoven
Jeroen Van Godtsenhoven is de nieuwe managing director van SAS Benelux. Hij werkt al tien jaar bij het bedrijf, waarvan de laatste drie jaar als algemeen directeur van de Belux-regio.

Günter Vos Chief Commercial Officer Eshgro

ChannelConnect-Gunter-Vos-Eshgro
Eshgro stelt Günter Vos aan als Chief Commercial Officer.

Herald Mulder nieuwe partner manager Benelux Fujitsu Scanners

PFU Limited, een 100% dochter van Fujitsu heeft Herald Mulder (43) aangesteld als de nieuwe partner manager voor de Benelux.
Advertentie

Meest Gelezen Berichten

ISSUU_2018_7_cover_zonder-200x200

ChannelConnect magazine nummer 7 nu online

Als uitgever sta je soms ineens voor een grote verrassing: op de dag dat dit magazine op de drukpers lag, werd bekend dat T-Mobile Nederland en Tele2 Nederland mogen fuseren. Dus: STOP DE PERSEN.

VoIPGRID: API’s maken telecom flexibel

Communicatieplatforms kunnen goed worden gekoppeld aan bedrijfsapplicaties. API’s zijn hiervoor zeer geschikt, vertelt Ronald Stokebrook van VoIPGRID.

Exertis groeit uit tot krachtige specialist

In relatieve stilte heeft Exertis afgelopen jaren een mooie positie weten op te bouwen binnen het Nederlandse ICT-landschap. De Dordtse distributeur levert via 1200 resellers hardware voor unified communications, networking, security en Pro AV. De specialist heeft ambitieuze groeiplannen. De geschiedenis van Exertis in Nederland gaat terug tot 1996, toen het bedrijf nog bekend stond onder de noemer Go Telecom. De distributeur begon met het leveren van headsets. Later werd dat uitgebreid tot een breed scala aan hardware voor Unified Communications en Collaboration (UCC). De eerste jaren ging het vooral om voice, later kwam daar video bij. “In die tijd waren videoconferencingsystemen nog zeer duur. Een systeem kostte al snel 20.000 tot 30.000 euro”, herinnert Managing Director Jean-Paul Weterings zich. DCC Technology Sinds die beginjaren is er veel veranderd. Het productaanbod werd uitgebreid, de prijzen voor videoconferencing gingen flink omlaag en Go Telecom werd, dankzij een uitgekiende strategie, een bloeiend bedrijf. Dat bleef niet onopgemerkt, want de Britse multinational DCC toonde in 2012 interesse. Het Nederlandse bedrijf werd overgenomen door het onderdeel DCC Technology, dat sinds enige tijd de naam Exertis gebruikt om naar buiten te treden. Zo maakt de Benelux organisatie nu onderdeel uit van de internationale DCC-organisatie dat een jaarlijkse omzet van 14 miljard pond heeft wereldwijd. “Als we puur kijken naar het onderdeel Exertis, dan bedraagt de wereldwijde omzet 3,6 miljard met ruim 3000 medewerkers. Er werken 32 mensen op de kantoren in Dordrecht en Mechelen, waarmee we de hele Benelux bedienen”, vertelt Sales en Marketing Director Christ-Jan Beljaars. “Al voor de overname waren we bezig met het uitbreiden van ons aanbod”, vertelt Weterings. “We wilden graag op een andere plek binnen de keten terechtkomen. Als je hardware levert voor UCC, dan zit je achteraan in de beslissingsfase. Headsets en conferentietoestellen komen nu eenmaal op het eind. Om eerder in het beslissingstraject aan tafel te zitten, zijn we een networkingportfolio gaan opbouwen. De overname door DCC Technology heeft dat in een stroomversnelling gebracht. Via de Britse vestiging van Exertis kregen we toegang tot meerdere netwerkleveranciers. Wij hebben niet alles overgenomen, maar zijn gaan kijken welke merken bij ons aanbod en onze filosofie pasten. Zo hebben we een afgewogen networking- en securityportfolio opgebouwd.” Specialized distributor Exertis heeft de ambitie om komende jaren verder door te groeien, maar het is niet de bedoeling om de nummer één van Nederland te worden. “Wij zijn een ‘specialized distributor’, geen broadliner”, legt Beljaars uit. “We moeten het hebben van onze specialisatie. Als resellers ons bellen, durf ik te zeggen dat ze mensen met zeer inhoudelijke kennis van zaken aan de lijn krijgen. Dat we een doosje of softwarelicentie van A naar B kunnen sturen, dat spreekt voor zich. Dat is niet onderscheidend. Het gaat om de kennis die we toevoegen. We stoppen veel tijd in het trainen van mensen. Daar kunnen onze resellers van profiteren.” Internationaal houdt Exertis zich bezig met zowel de business to consumer (B2C) als de business to business (B2B)-markt, maar de Nederlandse vestiging beperkt zich nadrukkelijk tot B2B. Ook op andere punten maakt Exertis bewuste...