Column Social Selling nieuws

Column Social Selling nieuws

even

Column: Belrondje – Jarco Penning

Wat is de hoeveelheid tijd die verkopers besteden aan verkopen? 36 procent! Elke salesmanager zal hier iets aan willen doen, denkt Jarco Penning. Lees meer
even

Column Social Selling: Graaien en beuken- Jarco Penning

Het ICT-kanaal is in de ban van het abonnement. Gemak dient de mens en dit idee begint inmiddels serieuze vormen aan te nemen: klanten willen flexibiliteit en betalen naar gebruik. Lees meer
even

Column: Verkopen? Doe de wisseltruc – Jarco Penning, De SalesCoach

Onlangs kwam ik de Hype Cycle van Gartner onder ogen. En dat vond ik wel aardig, vooral vanwege de functie in het salesproces van een moderne verkoper. Lees meer
even

Column: Even – Jarco Penning, De SalesCoach

Hoe vier letters iets zeggen. Iets duidelijk maken over de persoon die ze uitspreekt. Ik hoor het woord steeds vaker in zakelijke gesprekken, een soort aha-erlebnis waar ik niet meer vanaf kom. Het heeft me een nieuw inzicht gegeven. In mijn eigen gedrag. Want ik heb me wat ‘afgeēvend’ in mijn leven. Lees meer
even

Column: Artificial intelligence geeft tijdelijke voorsprong – Jarco Penning

Onlangs kreeg ik een suggestie voorgeschoteld op Netflix: World War 2 in colour. Dankzij nieuwe technieken zijn de zwart-witbeelden uit deze beroemde serie ingekleurd. De oorlog komt hiermee erg dichtbij. Ik vond het interessant om alle gebeurtenissen weer in chronologische volgorde voorbij te zien komen. Lees meer
even

Column: Inkopende verkoper – Jarco Penning

Ik heb een sterke emotionele merkvoorkeur als het op auto’s aankomt. En die verbinding met een merk geldt ook voor zakelijke inkopers van IT-oplossingen. Lees meer
even

Column: Transformatie is Emotie – Jarco Penning

Wist je dat digitale transformatie een pure emotionele zaak is? Ik geef een voorbeeld. Begin jaren tachtig had de staat Texas een groot probleem, straatvuil. De berm werd als afvalbak gebruikt. De Texaanse overheid had al meerdere pogingen gewaagd om het gedrag van de vervuilers te veranderen. Kosten: 20 miljoen per jaar, zonder voldoende resultaat. Gedragsverandering door communicatie gaat verder dan simpel informatieve boodschappen uitzenden. Zelfs de blikvangers, van die netten langs de weg, hielpen niet. Lees meer
even

Column: Een is Geen – Jarco Penning

"Hoe was je dag?“, vraag ik een startende B2B sales uit mijn netwerk die wel van een uitdaging houdt. “Ik baal“, krijg ik te horen. O, vervelend! Wat is er gebeurd? Lost deal? Lees meer
even

Column: Portemonneebeveiliging – Jarco Penning

De telefoon gaat en ik herken het nummer niet. Ik neem op. Op een vriendelijke en rustige wijze stelt de grondverkoper zich voor en vraagt of het uitkomt dat hij me belt. Ik begroet hem vriendelijk terug en geef aan dat het afhangt van datgene waar hij voor belt. Lees meer
even

Column: Mobiel klantrelaties managen – Jarco Penning

Ik vul alleen in wat ik nodig heb om mijn commissie te krijgen. Ik hoor het accountmanagers nog regelmatig zeggen. We praten dan over customer relationship management (CRM) oplossingen. Vreemde term eigenlijk. Alsof een relatie als een proces te managen valt. Lees meer
Advertentie

Personalia

Michael Müller Vice President WLAN en switches LANCOM

LANCOM Systems heeft Michael Müller aangenomen als Vice President WLAN en switches.

Bobbie Ruiten Sales Director bij Meuleman Electronics

Meuleman Electronics B.V. stelt Bobbie Ruiten aan als Sales Director.

Veysel Altinok Support & Operations Manager PeterConnects

altinok
Veysel Altinok (45) is als Support & Operations Manager aangesteld bij PeterConnects.
Advertentie

Meest Gelezen Berichten

Copaco: Gemak staat steeds centraler in alles wat we doen

In gesprek met Iwan Kuijpers, algemeen directeur van Copaco over het afgelopen jaar bij dit familiebedrijf en de verwachtingen voor 2019.
flex it

Flex IT Distribution van Infotheek Group voor circulaire IT

De distributie divisie van Infotheek Group gaat na diverse overnames en internationale groei vanaf vandaag verder als Flex IT Distribution. “De naamsverandering volgt op onze stormachtige groei en een aantal overnames en hoort bij onze internationale strategie gericht op circulaire IT,” zegt Stephan Derksen, Managing Director.

Ingram Micro: 2019 wordt hoe dan ook een uitdagend en interessant jaar

Zes jaar geleden zette Ingram Micro in op een ‘value strategie’. De focus werd verlegd van groei in de breedte naar groei in de diepte.