Home Column Social Media nieuws

Column Social Media nieuws

Column Mary-Jo de Leeuw: Ik eet, dus ik besta

Om te ontsnappen aan het datageweld, geniet Mary-Jo de Leeuw minimaal twee keer per jaar van een digitale detox, zo schrijft zij in haar column. Lees meer
Column

Column Media – Computers vertellen hoe mensen moeten werken- Peter Borghaerts

Bij de start van 2017 hadden we een nogal roerig jaar achter de rug. Een jaar waarin hackers met gedurfde acties de show stalen. Zijn de Amerikaanse verkiezingen gemanipuleerd? Iedereen houdt zijn mond, maar de geruchtenmachine draait op volle toeren. Ook Nederland heeft gestemd, maar niet digitaal! Er speelt, achter de politieke schermen, dus duidelijk meer. Security kon niet worden gegarandeerd. Genoeg om er voor te zorgen dat wij allemaal het rode potlood ter hand moesten nemen. Lees meer
Column

Column New media: De marketingmacht van de angst – Peter Borghaerts

Om te beginnen iets anders: ’Patricia-Gate’. Voor het eerst zijn we ermee geconfronteerd dat foute filmpjes zo viraal zijn gegaan via closed-user groepen WhatsApp en Messenger. Naar verluid zijn ze meer dan 6 miljoen keer verzonden. Wie heeft het niet gezien? Moreel verwerpelijk, maar Hollanders kijken graag achter het gordijn. Lees meer
even

Column: Verkopen aan de Party Crasher – Jarco Penning

Rond 1880 werd in Amerika een bedrijf van het faillissement gered door twee broers. Een van die twee was een zeer tevreden gebruiker van het product dat deze fabriek voortbracht. Als het product zo goed is, dan moest het een succes kunnen worden, was zijn redenering. Lees meer
Column

Column Social Media: Margareth Waaijer

Social media is uitgegroeid tot het gezicht van de moderne communicatie voor bedrijven. In de afgelopen jaren heb ik een wezenlijke groei zien plaatsvinden binnen mijn netwerk. Wat begon als een louter branding-, reclame- en onderzoeks- experiment binnen talloze bedrijven die vonden dat ze ook maar ‘iets aan social media moesten doen’, is razendsnel veranderd tot een basiscommunicatiekanaal voor verkoop, werving, customer service en marketing. Maar ik merk dat vaak over het hoofd wordt gezien dat social media een communicatie-infrastructuur nodig heeft. Zoals voorheen alleen gold bij e-mail en websites, eist social media van zichzelf respecterende bedrijven ook een eigen parcours. Zodat die infrastructuur met mensen, beleid en technologie wordt beschermd en beheerd. Lees meer
Advertentie

Personalia

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Sales & Marketing Director Nederland

de boer
De Nederlandse Europabreed actieve leverancier van carrier- en cloudneutrale datacenterdiensten Interxion heeft Enrico de Boer (54) benoemd als Director Sales & Marketing.

Alice Steenland Chief Sustainability Officer Dassault Systèmes

Dassault Systèmes heeft Alice Steenland (45) benoemd tot Chief Sustainability Officer.

Cisco benoemt Elisabeth De Dobbeleer tot EMEAR Partner Lead

dobbeleer
Cisco heeft Elisabeth De Dobbeleer benoemd tot hoofd van zijn partnerorganisatie voor Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Rusland (EMEAR).
Advertentie

Meest Gelezen Berichten

Dienstverleners versus mkb-ondernemers: de kloof kán gedicht worden – This is IT 2019

Op 22 mei organiseerde ChannelConnect voor de tweede keer het evenement This is IT. Tijdens het ochtendprogramma stond de relatie tussen IT-dienstverleners en mkb-bedrijven centraal. “45 Procent van ondernemers is ontevreden over de laatste IT-implementatie.”
Ingram

Ingram Micro: cloud geeft het partnerecosysteem een andere rol

Als we spreken over het ecosysteem dat gevormd wordt door de keten vendor, distributeur, reseller en eindklant, dan adresseert dit vooral het meer traditionele ecosysteem. De cloud heeft gezorgd voor nieuwe samenwerkingen en een andere dynamiek, weten ze bij Ingram Micro. Commodity Cloud diensten zijn inmiddels zo ingeburgerd, dat ook deze oplossingen voor een deel commodity zijn geworden, stelt Paul Hermans, Sales Director Cloud bij Ingram Micro. Hij weet dat veel partners zich richten op bijvoorbeeld het aanbieden van Office 365 of Azure. “De toegevoegde waarde die partners daaraan koppelen betreft dan bijvoorbeeld het implementeren of beheren van Microsoft Teams of het aanbieden van managed services.” Hermans benadrukt echter, dat ook deze services inmiddels eerder commodity zijn. “Het is in het dienstenpalet van resellers inmiddels meer een vereiste geworden, dan dat een partner zich daarmee nog kan onderscheiden.” Focus De Sales Director Cloud zegt dat resellers die zich echt willen onderscheiden de beweging moeten maken van IT-partner richting business partner. “De rol van de business partner is analyseren en adviseren hoe de eindklant door middel van IT meer omzet of winst kan realiseren. Hoe de klanttevredenheid stijgt, of hoe processen efficiënter ingericht kunnen worden.” Door zich zo als partner te onderscheiden, stelt de reseller zijn eindklant in staat zich tevens te onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. Focus is de beste manier om deze kennis op te bouwen, is de overtuiging van Hermans. “Wij zien dat partners die succesvol zijn zich richten zich op het leveren van een bepaalde oplossing in plaats van een breed palet. Dat kan een werkplek zijn, of infrastructuur, of security. Of juist specifieke oplossingen voor een bepaalde vertical. Denk dan aan zorg, onderwijs, of de overheid.” Partner to partner De distributeur zien in de markt steeds vaker partner to partner samenwerkingen. “Vergelijk het met de bouw: stukadoors en loodgieters zijn specialisten op een bepaald gebied, maar komen gezamenlijk tot een project.” Ingram Micro ziet een rol voor zichzelf bij de matchmaking tussen partners. “Wij organiseren partnerevents en ronde tafeldiscussies die er niet alleen op gericht zijn kennis over te dragen, maar er ook voor zorgen dat partners elkaar leren kennen. Er moet immers wel een zeker vertrouwen tussen partijen ontstaan voor er intensief samengewerkt kan worden bij een eindklant.” Ingram Micro kan die rol spelen, omdat de distributeur zelf niet factureert naar de eindklant, maar er wel belang bij heeft als de deal goed wordt ingevuld. Een uitgebreide versie van dit artikel verschijnt in de volgende editie van ChannelConnect, nummer drie.

Fujitsu, Nutanix, Exclusive Networks: Specifieke combinatie voor hybrid cloudoplossingen

Fujitsu en hybrid cloudspecialist Nutanix brengen een gecombineerde oplossing naar de markt, die gedistribueerd wordt door Exclusive Networks.