Home Column nieuws

Column nieuws

Column Nederland Digitaal- Lotte de Bruijn-Chefsache

Het digitale tijdperk is er al, moeten we nu nog nadenken over een ‘Europe fit for the digital age?, vraagt Lotte de Bruijn zich in haar column af. Lees meer

Column Pieter Waasdorp: Bijna goed

Met een refurbished smartphone geef je een telefoon een tweede, duurzaamer leven, dan het WWF voor ogen heeft. Aldus Pieter Waasdorp in zijn column. Lees meer

Column Mary-Jo de Leeuw: Broekzakstalking

Recentelijk was veel te doen over kwaadwillende software voor Android en mensen wil bespioneren. Mary-Jo de Leeuw gaat in haar column hierop in. Lees meer

Column: Circulair wordt steeds noodzakelijker – Pim Hilferink

In deze eerste uitgave van jaargang 2020 besteden we op verschillende vlakken aandacht aan circulaire IT als onderdeel van de circulaire economie. Lees meer

Column: Digitaal omdenken – Lotte de Bruijn

In haar column in Channel Connect breekt Lotte de Bruijn van NLDigital een lans voor digitaal omdenken. Dit leidt volgens haar tot een win-win-situatie. Lees meer

Column Pieter Waasdorp: Schaf af

Pieter Waasdorp wil geen thuiskopieheffing meer voor refurbished toestellen. Dit om bij te dragen aan de ambitieuze klimaatdoelstellingen van de overheid. Lees meer

Column Mary-Jo de Leeuw: Ik eet, dus ik besta

Om te ontsnappen aan het datageweld, geniet Mary-Jo de Leeuw minimaal twee keer per jaar van een digitale detox, zo schrijft zij in haar column. Lees meer

Column: Transitie van transactie- naar abonnementsmodel zet onverminderd door – Pim Hilferink

Ook in 2019 zorgde de toenemende vraag naar cloudoplossingen voor ingrijpende veranderingen in de resellermarkt, constateert Pim Hilferink in zijn column. Lees meer

Column: Giga Ziggo? – Pieter Waasdorp

In zijn column voor ChannelConnect stelt Pieter Waasdorp dat hij een marketingactie van een derde partij namens Ziggo heel vreemd vindt. Lees meer

Column: Infrastructuren voor een digitaal ecosysteem – Tobias Martinez

De wereld verandert radicaal door de digitalisering van de samenleving en de economie.We moeten dit goed gaan begrijpen, stelt Tobias Martinez van Cellnex. Lees meer

Column: Telecomindustrie in transitie – Pim Hilferink

Wat zijn belangrijke trends die de komende tijd hun stempel op de telecomsector gaan drukken, vraagt Pim Hilferink af in zijn column. Lees meer

Column: Tijd voor eerlijke koffie – Pieter Waasdorp

In zijn column gaat Pieter Waasdorp in op waarom de smartphone Fairphone nu eigenlijk zo slecht verkoopt. Lees meer

Column: Innovatiekracht – Lotte de Bruijn

Volgens SAS hangt er rond AI nog een sfeer van ‘mystiek en innovatietheater’ hangt. Lotte de Bruijn vindt in haar column 'innovatietheater' een mooi woord. Lees meer

Column: Ze zei meneer tegen me! Mary-Jo de Leeuw

In haar column voor ChannelConnect denkt Mary-Jo de Leeuw met weemoed terug aan het jaar 1989 en aan de magie van de STER-reclames. Lees meer

Column Mary-Jo de Leeuw: Hoe triest is dat…

In haar column vraagt Mary-Jo de Leeuw zich af waarom de inwoners van Hong Kong massaal protesteren tegen het verzamelem van biometrische data door China. Lees meer

Column: Cloudtransformatie ideaal bindmiddel voor klantrelaties

De overstap naar de cloud vraagt om een weldoordachte cloudstrategie. Een cloudpartner is een must en dan liefst een partner die alles holistisch benadert. Lees meer

Column: Toegevoegde waarde – Lotte de Bruijn

In haar column voor ChannelConnect roept Lotte de Bruijn op om meer ICT-zaken collectief te gaan opppakken. Dit in navolging van de Business Roundtable. Lees meer

Column: Benidorm Bastards in tech – Mary-Jo de Leeuw

Mary-Jo de Leeuw vraagt zich in haar column welke methodes niet werken om vrouwen naar de ICT te trekken. Oude werken niet constateert zij. Lees meer

Column: Open data: de een zijn brood, de ander zijn dood? – Mary-Jo de...

Mary-Jo de Leeuw vraagt zich in haar column af of open data, voor de één zijn brood, voor een ander ook niet zijn 'dood' kan betekenen. Lees meer
ChannelConnect-Ingram-Micro-Stefan-Duijndam-200x200

Column: “Wees blij dat je hier mag komen kopen!”

Het valt me steeds vaker op dat die visie uit mijn opvoeding niet door iedereen gedeeld wordt. Het verkoopvak is duidelijk aan het veranderen. Lees meer

Column: Op weg naar de digitale werkplek! – Pim Hilferink

De trend naar de digitale werkplek is onomkeerbaar en de behoefte hieraan groeit, zo stelt Pim Hilferink in zijn column in ChannelConnect. Lees meer

Column: Zwemmen in zoet water – Pieter Waasdorp

Pieter Waasdorp van Renewd vraagt zich in zijn column af of mensen aan sportevenementen voor het goede doel uit eigen belang of uit betrokkenheid meedoen. Lees meer

Column: Rijtjeskasteel – Lotte de Bruijn

De digitale secotor is net als het rijtjeskasteel Van Funda: Een groot ecosysteem waarin iedereen elkaar nodig heeft en verder helpt, aldus Lotte de Bruijn. Lees meer

Column Mary-Jo de Leeuw – #doeslief

Vrijheid. Zo maar een woord dat regelmatig in allerlei contexten wordt gebruikt en voor iedereen een andere betekenis heeft. Neem nou het fenomeen autorijden in combinatie met vrouwen en Saudi-Arabië. Lees meer

Column Lotte de Bruijn – Hype

Je bent ongetwijfeld bekend met de Hype Cycle, het model van Gartner dat de volwassenheid en acceptatie van nieuwe technologie beschrijft. Lees meer

Column: De AVG-GDPR en het mkb Wat merken we ervan – Pim Hilferink

Security, het centrale thema van deze uitgave, is een uitdaging die een impact heeft op veel aspecten en vormen van ICT, zegt Pim Hilferink in zijn column. Lees meer
Advertentie

Personalia

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Sales & Marketing Director Nederland

de boer
De Nederlandse Europabreed actieve leverancier van carrier- en cloudneutrale datacenterdiensten Interxion heeft Enrico de Boer (54) benoemd als Director Sales & Marketing.

Alice Steenland Chief Sustainability Officer Dassault Systèmes

Dassault Systèmes heeft Alice Steenland (45) benoemd tot Chief Sustainability Officer.

Cisco benoemt Elisabeth De Dobbeleer tot EMEAR Partner Lead

dobbeleer
Cisco heeft Elisabeth De Dobbeleer benoemd tot hoofd van zijn partnerorganisatie voor Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Rusland (EMEAR).
Advertentie

Meest Gelezen Berichten

Fujitsu, Nutanix, Exclusive Networks: Specifieke combinatie voor hybrid cloudoplossingen

Fujitsu en hybrid cloudspecialist Nutanix brengen een gecombineerde oplossing naar de markt, die gedistribueerd wordt door Exclusive Networks.
Ingram

Ingram Micro: cloud geeft het partnerecosysteem een andere rol

Als we spreken over het ecosysteem dat gevormd wordt door de keten vendor, distributeur, reseller en eindklant, dan adresseert dit vooral het meer traditionele ecosysteem. De cloud heeft gezorgd voor nieuwe samenwerkingen en een andere dynamiek, weten ze bij Ingram Micro. Commodity Cloud diensten zijn inmiddels zo ingeburgerd, dat ook deze oplossingen voor een deel commodity zijn geworden, stelt Paul Hermans, Sales Director Cloud bij Ingram Micro. Hij weet dat veel partners zich richten op bijvoorbeeld het aanbieden van Office 365 of Azure. “De toegevoegde waarde die partners daaraan koppelen betreft dan bijvoorbeeld het implementeren of beheren van Microsoft Teams of het aanbieden van managed services.” Hermans benadrukt echter, dat ook deze services inmiddels eerder commodity zijn. “Het is in het dienstenpalet van resellers inmiddels meer een vereiste geworden, dan dat een partner zich daarmee nog kan onderscheiden.” Focus De Sales Director Cloud zegt dat resellers die zich echt willen onderscheiden de beweging moeten maken van IT-partner richting business partner. “De rol van de business partner is analyseren en adviseren hoe de eindklant door middel van IT meer omzet of winst kan realiseren. Hoe de klanttevredenheid stijgt, of hoe processen efficiënter ingericht kunnen worden.” Door zich zo als partner te onderscheiden, stelt de reseller zijn eindklant in staat zich tevens te onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. Focus is de beste manier om deze kennis op te bouwen, is de overtuiging van Hermans. “Wij zien dat partners die succesvol zijn zich richten zich op het leveren van een bepaalde oplossing in plaats van een breed palet. Dat kan een werkplek zijn, of infrastructuur, of security. Of juist specifieke oplossingen voor een bepaalde vertical. Denk dan aan zorg, onderwijs, of de overheid.” Partner to partner De distributeur zien in de markt steeds vaker partner to partner samenwerkingen. “Vergelijk het met de bouw: stukadoors en loodgieters zijn specialisten op een bepaald gebied, maar komen gezamenlijk tot een project.” Ingram Micro ziet een rol voor zichzelf bij de matchmaking tussen partners. “Wij organiseren partnerevents en ronde tafeldiscussies die er niet alleen op gericht zijn kennis over te dragen, maar er ook voor zorgen dat partners elkaar leren kennen. Er moet immers wel een zeker vertrouwen tussen partijen ontstaan voor er intensief samengewerkt kan worden bij een eindklant.” Ingram Micro kan die rol spelen, omdat de distributeur zelf niet factureert naar de eindklant, maar er wel belang bij heeft als de deal goed wordt ingevuld. Een uitgebreide versie van dit artikel verschijnt in de volgende editie van ChannelConnect, nummer drie.

WatchGuard: MSSP’s en resellers kunnen vertrouwen op het security-aanbod van Nuvias

Bedrijven kunnen door alle dreigingen niet langer meer om het automatiseren van hun security heen. ChannelConnect sprak hierover met WatchGuard en Nuvias.