WatchGuard en Autotask vereenvoudigen beheer van securityvoorzieningen

WatchGuard Technologies heeft een integratie ontwikkeld met het Professional Services Automation (PSA)-platform van Autotask. Hierdoor kunnen serviceproviders nu een groot aantal taken op het gebied van securitymanagement automatiseren. Ook ontstaan hierdoor interessante mogelijkheden om het aanmaken en afhandelen van tickets te vereenvoudigen en te versnellen.

De informatie voor het oplossen van storingen en foutmeldingen wordt dankzij de integratie met Autotask nu bovendien automatisch gesynchroniseerd met informatie over de securityhulpmiddelen van een klant van de serviceprovider. Autotask PSA is een populair hulpmiddel van Managed Security Service Providers, MSP’s en IT Service Providers. Zij gebruiken het om de dienstverlening aan hun klanten verder te stroomlijnen en te verbeteren. Dit is mogelijk doordat Autotask PSA de functionaliteit van een aantal applicaties op het gebied van IT-servicemanagement bundelt en als één oplossing voor de serviceprovider beschikbaar maakt. Denk hierbij aan service ticketing, projectbeheer, asset management en CRM. Het is hierdoor heel eenvoudig om taken en handelingen op het gebied van securitymanagement te automatiseren en te beheren.

Voor securityprofessionals levert dit een aanzienlijke productiviteitsverbetering op, zoals snelle en efficiënte afhandelingen van storingen en incidenten en het verkrijgen van beter inzicht in de securityaanpak van individuele klanten.

Meer informatie: www.watchguard.com