Eurofiber gestart met nieuw partnerprogramma

Eurofiber is onlangs, als onderdeel van haar Open over 2020-strategie, gestart met haar nieuwe partnerprogramma. Belangrijk onderdeel is de Academy voor praktische ondersteuning van partners.

Binnen haar Open over 2020-strategie vindt de glasvezelaanbieder het belangrijk dat klanten en partners van Eurofiber echte fans van het bedrijf worden. Daarom staan in het nieuwe partnerprogramma intensieve samenwerking met de partners en wederzijds commitment centraal. Het programma richt zich vooral op het gezamenlijk groeien in de zakelijke markt door elkaars expertise en aanvullende dienstverlening te gebruiken, aldus de glasvezelaanbieder. Een eerste groep partners is inmiddels al  in het nieuwe partnerprogramma van de glasvezelaanbieder ingestroomd.

Klanttevredenheid

Naast de focus op groei, richt het partnerprogramma zich ook op het behouden van klanten en klanttevredenheid. Alle partners binnen het programma krijgen binnen de aanbieder een commercieel aanspreekpunt die regelmatig contact onderhoudt. De glasvezelleverancier ondersteunt partners daarnaast ook op marketinggebied.

Start Eurofiber Academy

Voor het verbeteren van de kennis en vaardigheden van de commerciële teams van partners, ontwikkelt de aanbieder op dit moment de Eurofiber Academy. Na het volgen van het programma worden partners gecertificeerd. De Academy gaat zowel e-learning modules als klassikale trainingsprogramma’s bieden. Via een eigentijdse portal krijgen partners 24/7 toegang tot alle (propositie)kennis en data die nodig is om hun klanten goed te kunnen bedienen. De portal en de eerste trainingen zullen naar verwachting in het tweede kwartaal van dit jaar beschikbaar komen.

Info: Eurofiber