Startup oLivery heeft 300.000 euro opgehaald dankzij deelname aan het televisieprogramma Dragon’s Den. Eigenaar Ridder Drost wist ondernemers Pieter Schoen en Michel Perridon enthousiast te maken voor de verkoop van olijfolie op basis van gebruik.
Al sinds 2018 werkte oLivery aan het ontwikkelen van geautomatiseerde levering van olijfolie aan consumenten. Centraal onderdeel van het concept is de Smart Bottle. De ‘slimme fles’ bevat een draadloze chip die waarschuwt als de olijfolie bijna op is. Het geld van Schoen en Perridon zal worden gebruikt voor marketing en sales.
Naar eigen zeggen is oLivery de eerste olijfolieleverancier ter wereld met een dergelijke slimme fles. De chip zit verwerkt in het etiket. Die houdt continu bij hoeveel olijfolie er nog in zit. Als de fles bijna leeg is, verstuurt de chip een bericht naar een app op de telefoon. De consument bevestigt met twee klikken een bestelling. Een dag later ligt een navulverpakking in de bus.