Perry en Aktiesport gaan RFID-technologie gebruiken in ruim 100 winkels

Sportretailers Perry en Aktiesport gaan RFID-technologie van Nedap gebruiken in ruim 100 winkels in de Benelux. De uitrol begint in de tweede helft van 2020.

Beide sportwinkels, onderdeel van Sports Unlimited Retail (SUR), gebruiken de Nedap !D Cloud-software om RFID te implementeren. Door het gebruik van RFID kan voorraadnauwkeurigheid verbeterd worden. Aan het besluit ging een proof-of-concept vooraf in enkele winkels waarin de effectiviteit, gebruiksvriendelijkheid en schaalbaarheid van de oplossing werd getest. Alle Perry- en Aktiesportwinkels krijgen Nedap !D Cloud software en Zebra RFID-readers.

Voortaan krijgen eigen goederen van SUR RFID-tags van verpakkingsspecialist Avery Dennison. De oplossing zal verder overweg kunnen met de RFID-labels van merken als Asics en Nike. Het is de bedoeling om RFID-tags van alle toonaangevende merken te kunnen verwerken zodat de volledige voorraad altijd in kaart is. Met het gebruik van RFID verwacht SUR de omzet van de sportwinkels te verbeteren. Klanten krijgen betere informatie over de voorraad. Ook kunnen online aankopen efficiënter worden afgehandeld, bijvoorbeeld door een winkel in de buurt als het product daar op voorraad is.