Microsoft gaat cloud- en IoT-oplossingen leveren aan Sodexo

Facilitair dienstverlener Sodexo gaat een partnership aan met Microsoft om cloud-, Internet of Things (IoT)- en elearning-oplossingen te leveren aan klanten en medewerkers. 

Sodexo omschrijft zichzelf als leverancier van ‘Quality of Life Services’. De multinational heeft in ons land 3800 mensen in dienst die facilitaire diensten verlenen voor onder meer bedrijven, overheden, zorginstellingen en opleidingsinstituten. Internationaal zijn er 460.000 medewerkers.

Het bedrijf wil samen met Microsoft het vastgoedmanagement verbeteren. Ook de ervaring op de werkplek moet beter, aldus Sodexo. Hiervoor worden gegevens verzameld en geanalyseerd om in te spelen op de behoeften van medewerkers.

Er is een nieuw informatieplatform dat in samenwerking met Microsoft Consulting Services werd ontwikkeld. Hierbij is gebruik gemaakt van Microsoft Dynamics 365, Azure, Artificial Intelligence, Internet of Things en andere Microsoft-technologieën. Door de technologie wereldwijd beschikbaar te stellen, kan Sodexo overal dezelfde werkplekervaring bieden.

Het platform is gelanceerd in Noord-Amerika en breidt zich verder uit naar Europa en andere regio’s waar Sodexo actief is. Sodexo gaat ook het aantal medewerkers dat met Microsoft Office 365 werkt verhogen. Ze gebruiken dit voor planning, taakbeheer, communicatie, training en on-boarding te verbeteren.