Met Engine Connect introduceert Verizon Connect een hulpmiddel om data te beoordelen van lichte bedrijfswagens. De tool gebruikt informatie vanuit de motor om mogelijke problemen te signaleren. Dit moet mechanische problemen voorkomen.
Engine Connect is bedoeld voor wagenparkbeheerders die een compleet overzicht willen van hun voertuigperfomance. “Met een beter inzicht in de voertuigperformance zijn we in staat klanten te helpen tijd en geld te besparen. Ook bieden we ze gemoedsrust, omdat ze dankzij de tool weten of hun bedrijfswagens optimaal werken”, vertelt Jan Willem Doornbos, Senior Marketing Manager Central Europe bij Verizon Connect
Engine Connect analyseert data van de voertuigmotor, inclusief brandstofverbruik, afgelegde afstand en diagnostische gegevens die helpen bedrijfswagens met problemen te traceren, zodat er actie kan worden ondernomen. Door data te combineren met gps-locaties, krijgen klanten een volledig overzicht van de voertuigperformance.
Ook kan Engine Connect klanten helpen rijgedrag te identificeren dat verband houdt met hogere brandstofkosten. Andere functies maken het mogelijk om:
- VIN-rapporten up-to-date te houden;
- de kilometerstand bij te houden voor inzicht in hoeveel kilometer de chauffeur heeft afgelegd;
- automatisch alerts met diagnostische foutcodes te ontvangen als er problemen zijn gedetecteerd;
- snelheidsovertredingen te identificeren om chauffeurs te helpen coachen, en de motorstatus bij te houden voor inzicht in hoelang de motor al loopt of de wagen al stationair draait, voor onderhoudsdoeleinden.