Tien start-ups zijn uitgeroepen tot winnaars van de IoT Challenge. De wedstrijd werd uitgeschreven voor Vodafone en The Next Web. Het doel was innovatieve technologische oplossingen te vinden voor vraagstukken van tien grote bedrijven. Komende maanden wordt dit verder uitgewerkt.
Er deden wereldwijd 267 start- en scale-ups uit 27 landen mee aan de wedstrijd. Op basis van de inzendingen werden in totaal 30 start-ups uitgenodigd om te pitchen in Amsterdam. Hiervoor kregen ze een minuut de tijd. Daarnaast was er een gesprek van 30 minuten.
De winnende bedrijven zijn: Counterest, Flicq, Motion 10, Netop Technology, Semiotic Labs, Sodaq, Solder Creative, Tanktastic, Undagrid en Zio Health. De partners die een ‘challenge’ hebben uitgeschreven zijn: Damen, de Efteling, Facilicom Group, Health Hub Utrecht, Heineken, Jaarbeurs, Politie Nederland, SHV Energy, Stedin en Vitens.
Een voorbeeld van een project: de komende maanden ontfermt Solder Creative zich over het vraagstuk van Heineken. Zij zoeken een oplossing voor het volgen van kratten, waarmee zij de bevoorrading kunnen controleren. Het winnende tiental gaat de komende maanden aan de slag met de projecten en deelt de uitgewerkte oplossingen eind dit jaar.