Nederlandse bedrijven innoveren door co-creatie

Nederlandse bedrijven innoveren door co-creatie, best practices worden gedeeld tijdens de Fujitsu World Tour op 11 juni a.s. die als thema ‘Co-creation for Success’ heeft meegekregen.

Verschillende Nederlandse bedrijven laten hier zien hoe zij samenwerken in ecosystemen met klanten en partners en door digitale transformatie tot nieuwe mogelijkheden komen. Een van deze bedrijven is RAI Amsterdam. De organisatie ziet het als een belangrijke taak de bereikbaarheid te optimaliseren en de omgeving steeds verder te ontzien. Tegelijkertijd leggen de ambities en toegenomen activiteiten van de organisatie veel extra logistieke druk op Amsterdam. Samen met Fujitsu vertaalt het deze visie naar praktische oplossingen, door middel van data-analyses en digitale transformatie. Door in het project met meerdere partners een co-creatie aan te gaan weet Fujitsu mensen te verbinden, waarde toe te voegen en innovatie tastbaar te maken.

Start-up battle met organisatie Get In The Ring
Co-creatie gebeurt idealiter in ecosystemen van meerdere klanten en partners. Het gaat daarin lang niet altijd om louter grote bedrijven met ‘innovatieve slagkracht’. Juist de cultuur rondom verandering en nieuwe ideeën van start-ups is een belangrijk onderdeel in deze ecosystemen. Tijdens de Fujitsu World Tour, een evenement dat jaarlijks door meer dan 14.000 ICT-experts wordt bezocht verdeeld over 25 locaties, twintig landen en zes continenten, is hier ook aandacht voor. Het programma voor 11 juni (op de locatie Inn Style in Maarssen) bevat een ‘Start-up battle’. Hiervoor werkt Fujitsu samen met de start-up-organisatie Get In The Ring. Een vijftal start-ups zijn aanwezig op het evenement. Zij gaan hun plannen op het podium pitchen voor een vakjury en het publiek.

Evolutie van de werkplek
De veranderende werkplek is het brandpunt waar verschillende technologische trends (onder meer Artificial Intelligence, Internet of Things en Augmented/Virtual Reality) en maatschappelijke ontwikkelingen (duurzaamheid, flexibilisering en nieuwe generaties op de arbeidsmarkt) samenkomen. Bedrijven als ING, BIT en waterleidingbedrijf PWN roepen de hulp in van technologiepartners om deze ontwikkelingen vorm te geven. ING beheert samen met Fujitsu op een agile manier haar werkplek- en infrastructuurdiensten en past daarbij actief een customer-centric design toe in het leveren en vernieuwen van deze diensten. Ook PWN onderkent de waarde van een ‘coole’ werkplek, die relevant en aantrekkelijk is voor productieve, tevreden medewerkers. De vraag wat nodig is om de werkplek bij de tijd te houden, en de rol die co-creatie speelt in dat proces, komt tijdens de Fujitsu World Tour aan bod.

Technologie in actie
De best practices (en uiteraard de razend spannende start-up-battle) zijn goede redenen om dit jaar naar de Fujitsu World Tour te komen. Maar dit is nog niet alles. Behalve keynotes van Dr. Martin Schulz (Fujitsu Research Institute) en trendwatcher Richard van Hooijdonk, is er nog de vijfhonderd vierkante meters tellende demo ground, waarop de nieuwste technologie in actie is te zien. Deze oplossingen zijn het resultaat van de miljarden euro’s die Fujitsu jaarlijks wereldwijd investeert in onderzoek naar technologieën als Cloud, AI, IoT en Cybersecurity.

Aan de slag met co-creatie
Tijdens het event zijn tal van voorbeelden te vinden van hoe technologie organisaties helpt te digitaliseren en er zijn live demonstraties van sectorspecifieke oplossingen. Voor wie direct aan de slag wil, de demo ground bevat een speciale ‘co-creatie-ruimte’ waar bedrijven samen met Fujitsu innoveren en oplossingen zoeken voor hun uitdagingen.

Naar de Fujitsu World Tour? Registreren voor het event is gratis en kan op de event-pagina www.fujitsu.com/nl/worldtour