WatchGuard staat voor ‘smart security’ ‘simply done’

WatchGuard levert via zijn platform ‘best-in-class’ enterprise-grade securityoplossingen voor zowel kleine als grote organisaties via het meermaals bekroonde platform voor complete security, in de vorm van een Total Security Suite met daarin fysieke-, cloud- en virtuele Unified Threat Management (UTM) appliances. WatchGuardONE is het partnerprogramma voor Managed Security Service Providers en IT-dienstverleners. Eenvoud bij uitrol, gebruik en beheer, gecombineerd met de sterkste en meest actuele beveiligingsoplossingen uit de markt staan altijd voorop. Zo kunnen voor iedere specifieke bedrijfssituatie de best passende componenten bij elkaar worden gebracht. Kortom: ‘Smart Security, Simply Done’.

Op zichzelf is security een heel complexe materie, maar daar willen we onze eindgebruikers en channelpartners niet mee vermoeien”, legt Martijn Nielen, Senior Sales Engineer uit. “Daarom spreken we liever over een totaaloplossing die ontzettend veel kan dankzij allerlei ingebouwde intelligentie, en die er op de achtergrond voor zorgt dat je je als gebruiker niet meer druk hoeft te maken over security. Je kunt fouten maken, of op verkeerde links klikken: de oplossing zorgt voor het corrigeren van die fouten en kan bijvoorbeeld ingrijpen op de endpoint voordat er schade wordt aangericht. Eenvoudig gezegd: WatchGuard automatiseert security.”

Volledig indirecte go-to-marketstrategie

Voor het in de markt zetten van zijn oplossingen werkt WatchGuard met een honderd procent indirecte verkoopstrategie: “Het WatchGuard partner ecosysteem bestaat uit ‘gewone’ channelpartners, MSSP-partners, OEM-partners, Technology-partners en Distribution-partners, die allemaal een specifieke rol vervullen”, zegt Mike Wilde, Regional Sales Manager Benelux. “Binnen ons WatchGuardONE partnerprogramma onderscheiden we drie partnerniveaus, Silver, Gold en Platinum. Daarnaast hebben we MSSP partners die volledig beheerde oplossingen in de markt zetten tegen een vast bedrag per maand”

Kennisgedreven organisatie

Ton den Braber

“Channelpartners kunnen zich bovendien certificeren om daarmee eindgebruikers te ontzorgen en daarmee extra inkomsten verwerven”, vervolgt Wilde. “Ons partnerprogramma is niet zozeer omzet gedreven, wij stellen kennis en kennisdeling voorop en belonen onze partners dienovereenkomstig. Daaraan gekoppeld doen we co-marketing acties en treden we in voorkomende gevallen samen met de partner aan bij eindgebruiker projecten. In Nederland hebben we momenteel een kleine vijftig status partners waarbij we ervoor waken om ‘oververtegenwoordigd’ te zijn zodat onze partners zich echt kunnen differentiëren in de markt en een gezonde marge kunnen realiseren. Resellers die nu nog een ander merk verkopen en in WatchGuardONE willen instappen kunnen profiteren van ons ‘Status Match’ programma. Daarbij geniet je gedurende het eerste half jaar al direct van de voordelen van gelijkwaardige partnerstatus die je al had bij een concurrerend merk en kun je je in die tijd de specifieke WatchGuard kennis eigen maken.”

‘Het WatchGuard partner ecosysteem bestaat uit diverse partners die allemaal een specifieke rol vervullen’

WatchGuard Total Security Suite, de panacee voor elke security-uitdaging

Nielen: “Alle oplossingen die we bieden, maken deel uit van onze Total Security Suite. Dat  loopt van traditionele URL-filtering, gateway-antivirus, application control tot en met het neutraliseren van APT’s, sandboxing, data loss prevention, bescherming tegen ransomware en meer. Onlangs hebben we daar via een acquisitie Threat Detection & Response aan toegevoegd. Daarbij brengen we de informatie die we uit het netwerk en endpoints verzamelen bij elkaar. Die uitgebreide informatie maakt het mogelijk om security-beslissingen te automatiseren en daar waar nodig in te grijpen.”

DNSWatch

“Op netwerkniveau kunnen we overal al op ingrijpen, maar end points maken vaak ook gebruik van andere poorten en protocollen”, vervolgt Nielen. “Daarvoor is een extra DNS securityfunctie nodig, zodat je ook kunt ingrijpen bij andere dreigingen. Organisaties zijn er tenslotte bij gebaat dat phishing-pogingen of de risico’s van zogenaamde ‘happy clickers’ – mensen die uit nieuwsgierigheid op iedere link klikken – worden afgevangen, nog voor er connectie kan worden gemaakt. We proberen zelf via een andere verbinding wel zoveel mogelijk informatie voor onze database binnen te halen, maar tegelijkertijd informeren en waarschuwen de gebruiker voor de risico’s die hij loopt, en geven hem een stukje awareness training ‘on the job’.” “DNSWatch is gebaseerd op een acquisitie in januari, en het is een perfecte illustratie van de kracht en flexibiliteit van ons platform dat we de technologie al in april in ons product hadden geïntegreerd. En enkele weken geleden bleken we – zonder dat we dat zelf wisten – opgenomen te zijn in een onafhankelijke test van DNS-oplossingen (zie https://bit.ly/2JA7ju1), waar we als beste uit de bus kwamen. Daar zijn we best trots op”, zegt Nielen.

Secplicity.org
Over deze en andere ontwikkelingen op securityvlak publiceert WatchGuard ook interessant nieuws en weetjes op de website www. secplicity.org, waarbij de naam een samensmelting is van ‘security’ en ‘simplicity’, naar WatchGuard’s visie op security. In de publicaties vertalen de redacteuren complexe cybersecurityconcepten, oplossingen en tools in begrijpelijke en toegankelijk informatie.

Multifactor Authenticatie

Ton den Braber (Territory Account Manager), Umit Cinkiz (Channel Account Manager), Natasja de Groot (PR & Marketing Manager EMEA), Martijn Nielen (Senior Sales Engineer) en Mike Wilde (Regional Sales Manager).

Binnen de ‘Total Security’-strategie vormt multi-factorauthenticatie (MFA) een belangrijke aanvulling. “Dit product, AuthPoint genaamd, komt voort uit de recente overname van Datablink”, legt Nielen uit. “Deze clouddienst verlaagt de kostendrempel – normaliter gepaard gaand met on-premise authenticatieoplossingen – aanzienlijk en verbreedt de potentiële markt voor resellers en MSSP’s die hiermee niet alleen hun bestaande klanten kunnen benaderen, maar ook nieuwe kunnen aanboren die onze MFA-oplossing ‘stand alone’ willen inzetten voor netwerktoegang, remote-netwerktoegang, toegang voor geprivilegieerde gebruikers, SaaS-applicaties en inlogbeveiliging voor Windows en macOS op basis van soft-tokens. We maken gebruik van de al aanwezige infrastructuur voor de ondersteuning van RADIUS voor traditionele- en SAML voor cloudapplicaties, de extra functionaliteit wordt vanuit de cloud toegevoegd. Alle toegangsaanvragen verlopen via een handige app, waar niet alleen de WatchGuard-tokens in kunnen zitten, maar ook ‘Social Tokens’ zoals bijvoorbeeld die van PayPal of Gmail voor andere interacties. De WatchGuard-tokens zijn beveiligd tegen kopiëren. Pushauthenticatie is de meest geavanceerde én gebruiksvriendelijke manier – eenmaal gebruikt wil je nooit meer anders– en is bovendien compatible met nagenoeg iedere bestaande RADIUS- omgeving. Je drukt op ‘approve’ en je bent geauthentiseerd, eventueel gecombineerd met beveiliging via vingerafdruk of gezichtsherkenning.”

WatchGuard Partner Program & het Benelux team

WatchGuard biedt de channel een onovertroffen securityplatform en een portfolio van on-premise en cloudoplossingen die klanten ontzorgen op het gebied van eenvoudig beheer, intelligente bescherming en netwerk- visibiliteit, ondersteund door het WatchGuardONE-partnerprogramma en een team van gedreven specialisten voor sales, marketing en technische support. Het programma biedt via het WatchGuard Partner Portal toegang tot alle tools en informatie die je als channelpartner nodig hebt om op een onderscheidende manier zaken te doen en duurzame klantrelaties te onderhouden.

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in het magazine ChannelConnect 4 2018]

Lees het artikel hier in PDF