Tele2 heeft haar mobiele portfolio vernieuwd en introduceert onder meer een abonnement van 0 minuten, een 20GB databundel, een contract van 12 maanden en meer flexibiliteit en keuzevrijheid. De veranderingen zijn volgens de operator gebaseerd op ‘veranderingen in mobiel gebruik’ bij klanten.
Het nieuwe mobiele aanbod is volgens Tele2 sterk ingegeven door flexibiliteit en keuzevrijheid. Klanten kunnen nu volgens Tele2 makkelijker combineren tussen variabelen als abonnementen, contractduur en databundels die bij hun persoonlijke behoefte passen.
Veranderingen
De belangrijkste veranderingen in het mobiele portfolio van Tele2:
- belbundel van 0 minuten. Gebeld worden is uiteraard gratis is en als klanten dan toch bellen, betalen ze voor het gebruik.
- databundel van 20GB naast de bestaande databundels van 10GB en Unlimited. Deze bundel komt er omdat volgens de operator uit eigen onderzoek blijkt dat veel mensen niet meer uitkomen met 10GB maar de stap naar onbeperkte data te groot vinden.
- 12 maandenabonnement voor SIM-only. Veel klanten zeggen hier volgens Tele2 behoefte aan te hebben. Gebleven zijn het abonnement van 24 maanden en het maandelijks opzegbare abonnement waarmee klanten voor € 2 extra per maand elke maand kunnen opzeggen.
Flexibiliteit
De veranderingen in het mobiele gedrag van klanten zijn voor Tele2 aanleiding om haar mobiele aanbod te vernieuwen. Dat ouderwets bellen en sms’en afneemt, blijkt volgens directeur Leslie Hogeveen van de mobiele consumentendivisie van Tele2 Nederland uit een analyse van klantgedrag. “En als er toch wordt gebeld of een bericht wordt verstuurd, gaat dat steeds vaker via apps die data gebruiken als FaceTime, Whatsapp of iMessage in plaats van via belminuten”, aldus Hogeveen. “Ons nieuwe aanbod bewijst dat ons mantra ‘Niet Omdat Het Moet, Maar Omdat Het Kan’ geen loze kreet is. Daar geven we concreet inhoud aan door onze klanten maximale keuzevrijheid en flexibiliteit te bieden. Klanten die nooit of bijna niet bellen kunnen dan kiezen voor de 0 minutenbelbundel in combinatie met een databundel waar ze behoefte aan hebben. En als ze daar achteraf toch niet mee uitkomen, kunnen ze hun bundel gewoon vergroten.”
Bron: Tele2