SDC: ‘Connecting your business’ is ons motto

SDC STAAT NAAST ÉN VOOR ZIJN KLANTEN

Netwerk­ en telecomdistributeur SDC heeft onlangs Mitchell Belgraver aangesteld als partnermanager. In deze uitgave praten we met hem over zijn achtergrond, eerdere werkervaringen en ambities bij de Doetinchemse value added distributeur.

 

 

Mitchell Belgraver heeft een achtergrond in sales en accountmanagement. “Ik ken SDC al vanuit de tijd dat ik dealermanager was bij Gigaset pro – één van de hoofdmerken van SDC”, vertelt Belgraver. “Daarna ben ik als partnermanager werkzaam geweest bij een telecomoperator, maar in de VoIP­markt miste ik toch een beetje de uitdaging waar ik naar op zoek was. SDC is altijd in mijn achterhoofd blijven hangen als mooi bedrijf om voor te werken, en ik heb dus een open sollicitatie gedaan, met als resultaat dat ik nu zit waar ik zit.”

Samen voor de klant

“Wat mij vooral aanspreekt is de bedrijfscultuur van het familiebedrijf SDC, dat wordt geleid door Paul en Vincent Kloos. Die cultuur heb ik in mijn tijd bij Gigaset in alle facetten, zowel in commercie als support, leren kennen en waarderen. De collegiale werksfeer is een weerspiegeling van de manier waarop we met onze klanten omgaan. Zij vormen ons bestaansrecht, en dus staan we voor én naast hen. In die context voel ik me thuis en werk ik op mijn best.”

‘Resellers kunnen flink besparen op hun inkoop- en voorraadmanagement’

Mitchell Belgraver

Invalshoeken voor new business

Belgraver: “Mijn taak spitst zich vooral toe op het uitbreiden van het klantenbestand, het vinden van new business. Daarbij word ik geholpen door het brede portfolio van SDC – zowel op het gebied van telecomproducten als (draadloze) netwerken – dat me in staat stelt om resellers vanuit diverse invalshoeken te benaderen. Of je nu een IT­reseller bent die VoIP erbij is gaan doen, of een telecomreseller die (draadloze) netwerken wil gaan leveren, bij SDC kun je voor beide terecht en inspelen op de veranderende marktvraag. Nu de ISDN-­hype een beetje voorbij is, krijgt een onderwerp als security veel aandacht en is er sprake van een heroriëntatie bij resellers die zich beraden op hun strategie voor klantbenadering. Ga ik voor prijs, functionaliteit, VaMo of iets anders? Dat soort vragen hoor ik steeds meer. SDC stelt met zijn brede one­stop­shoppingconcept en next­day­delivery resellers, die nu nog links en rechts hun producten inkopen, in staat om flink te besparen op hun inkoop­ en voorraadmanagement. Daarbovenop bieden we onze resellers onovertroffen technische en commerciële ondersteuning. Daarmee bouw je aan vertrouwen en de gunfactor die nodig zijn voor een langdurige en wederzijds profitabele relatie. Daaruit haal ik mijn voldoening.”

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine 1-2020]

Lees het artikel hier in PDF