Samenwerking Sellair en ICTerGezocht.nl

Uitgeverij Sellair en ICTerGezocht.nl hebben de krachten gebundeld om de kwaliteit en het bereik van deze vacaturesite te versterken. “Onze titels ChannelConnect en ISP Today zijn ideale media voor prominente of lastig te vervullen vacatures”, aldus directeur Eric Luteijn van Sellair.

 

 

Nieuwe vacatureservice voor abonnees en adverteerders ChannelConnect en ISP Today

Voor Sellair betekent de samenwerking een verdere professionalisering van de bestaande vacature-service, terwijl ICTerGezocht.nl gebruik kan maken van het grootste kennisplatform in het ICT-kanaal en de kwalitatieve database van meer dan 25.000 adressen. “We zijn een paar maanden geleden via een wederzijdse relatie met elkaar in contact gekomen”, opent uitgever en bladmanager Eric Luteijn van ChannelConnect en community manager van ISP Today. “We hadden wel een vacaturerubriek op onze website waarin we vraag en aanbod met elkaar in contact brengen. Door samen te werken met de specialisten van ICTerGezocht. nl kunnen we deze service de focus geven die nodig is voor een effectieve personeelswerving.”ChannelConnect-ICTergezocht.nl-Logo

ICT’ers voor ICT’ers

ICTerGezocht bestaat sinds 2008 toen Bram van de Bunt en zijn compagnon Daan de Jong het platform op het gebied van personeelswerving binnen de ICT-markt startten. “We zijn zelf ook ICT’ers en kennen de specifieke ins- en outs van de branche”, vertelt oprichter Bram van de Bunt. “Wij hebben die kennis gebruikt bij de bouw van ons platform. In de loop van de afgelopen jaren hebben we een werkgeversbestand van ruim 7.000 bedrijven en 57.500 ingeschreven ICT’ers opgebouwd en zijn daarmee de grootste ICT-vacaturebank van Nederland. We hebben een bereik van 73 procent onder werkzoekende ICT’ers. Een groot aantal van onze relaties is eindgebruikers, maar ook in het kanaal kennen we de nodige adverteerders.”

‘Werkzoekende en werkgever komen op efficiënte wijze bij elkaar’

“De exclusieve samenwerking met ChannelConnect en ISP Today geeft ICTerGezocht.nl toegang tot het meest actuele en uitgebreide abonneebestand binnen de ICT- en hostingsector. We hebben allemaal dezelfde focus op het zakelijke ICT-kanaal en kunnen potentiële werkzoekenden en opdrachtgevers op een uiterst kostenefficiënte wijze bij elkaar brengen”, aldus Luteijn.

ChannelConnect-ICTergezocht.nl-Bram-van-de-Bunt-en-Eric-Luteijn
Bram van de Bunt (l) en Eric Luteijn (r)

Schappelijke tarieven

“ICTerGezocht.nl biedt werkgevers twee mogelijkheden, het plaatsen van een online vacature en het eenmalig of op abonnementsbasis doorzoeken van onze database van momenteel ruim 8.000 gepubliceerde CV’s om een vacature vervuld te krijgen”, vervolgt Van de Bunt. “Hiervoor hanteren we uiterst schappelijke tarieven die slechts een fractie zijn van wat je kwijt bent als je een wervings- en selectiebureau inschakelt.”

Aanmelden als werkzoekende is simpel en zonder kosten. “Aanmelden, account aanmaken, CV uploaden en je bent zichtbaar voor de werkgevers die onze service gebruiken. Je kunt direct zelf solliciteren en je ontvangt tevens een email alert zodra er een voor jou geschikte vacature wordt geplaatst. Door het directe contact tussen werkzoekende en werkgever blijven de kosten beperkt, zeker in vergelijking met de gebruikelijke tarieven die wervings- en selectiebureaus hanteren voor hun bemiddelingsactiviteiten”, aldus Van de Bunt.

Groot bereik

De nieuwe vacatureservice biedt een groot bereik. “Door een vacature op ICTerGezocht.nl te plaatsen, bereiken werkgevers 73 procent van alle Nederlandse werkzoekende ICT’ers”, vertelt Bram van de Bunt. “Daarnaast ontvangen meer dan 30.000 geïnteresseerden onze vacaturemail. Een gemiddelde vacature heeft daardoor meer dan 3.000 views. Vooral ICT’ers met minimaal 5 jaar ervaring en mensen met HBO+ tonen interesse in onze vacatures.”

De samenwerking tussen ICTerGezocht.nl en Sellair wordt verder versterkt door vacatures door te plaatsen op onder meer Indeed en LinkedIn. “Daarnaast nemen we een selectie van 4 spotlight-advertenties en 10 andere vacatures in een spread op in de printuitgave ChannelConnect magazine dat acht keer per jaar bij 10.000 abonnees op de mat valt”, zegt Luteijn. “Tegenover de ‘vluchtigheid’ van het internet ligt deze uitgave, het ‘clubblad’ van de branche, bij vrijwel alle recepties en leestafels bij fabrikanten, distributeurs, providers, resellers en dienstverleners in Nederland. Ze worden door zowel de eigen medewerkers als bezoekers gelezen of doorgebladerd, waardoor de trefkans voor zowel werkgevers als werkzoekenden wordt vergroot. Een ideaal medium voor prominente of lastig te vervullen vacatures.” «

ChannelConnect-ICTergezocht-Contactinformatie

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine nummer 6-2017]

Lees het artikel hier in PDF