Red Hat start campagne ‘Linux is easy’ voor het MKB

Red Hat, wereldwijd leidend in het leveren van open source-oplossingen, lanceert deze week op TINE de campagne 'Linux is easy'.

Red Hat, wereldwijd leidend in het leveren van open source-oplossingen, lanceert deze week op TINE de campagne ‘Linux is easy’.

Met deze campagne beoogt Red Hat kleine tot middelgrote bedrijven te overtuigen van het gemak waarmee de IT-omgeving naar Linux gemigreerd kan worden. Via de samenwerking met Intel heeft Red Hat geïnvesteerd in een laagdrempelig programma waardoor Linux nu meer dan ooit binnen het bereik komt van het MKB. "Wij geloven erin dat ook het MKB moet kunnen genieten van de voordelen die een Linux omgeving biedt, net zoals grote bedrijven hebben kunnen ondervinden dat overstappen op Linux sneller, eenvoudiger en aanzienlijk goedkoper is dan andere platformen steeds weer te moeten opwaarderen," zegt Dirk-Peter van Leeuwen, Regionaal Directeur Centraal Europa & Benelux. "Het nieuwe programma voor het MKB zal eindgebruikers de mogelijkheid bieden om een toekomstvaste planning te maken voor het ontwikkelen van open source-infrastructuren." In het kader van het programma zal Red Hat het eenvoudiger maken voor klanten in het MKB die informatie willen om in contact te komen met een geautoriseerde reseller. Red Hat heeft een wereldwijd netwerk van value-added resellers die het MKB kunnen bijstaan in het uitrollen en ondersteunen van hun Linux-toepassingen. De "Linux is easy"-campagne zal uitgebreid uiteengezet worden op een seminar tijdens TINE, vrijdag 28 april om 10.00 uur in de RAI in Amsterdam in Zaal 1. Het seminar wordt voorgezeten door Red Hat en Intel, die worden bijgestaan door hun business partners. Tijdens dat seminar komen alle aspecten uit de "Linux is easy" campagne aan bod: Easy to install, Easy to administer en Easy to manage.