Poly introduceert nieuw partnerprogramma

Poly (voorheen Plantronics en Polycom) introduceert een nieuw partnerprogramma dat het beste uit de programma’s van Polycom en Plantronics samenvoegt. Het nieuwe programma bevat een uitgebreid aantal opties en is handig en toegankelijk voor partners op alle niveaus. Het wereldwijde programma beschikt over een nieuw portaal met realtime toegang tot alle middelen, trainingen, tools en content die partners goed kunnen gebruiken als ze succesvol de markt betreden.

Poly wil bij uitstek de oplossing zijn voor samenwerken in de cloud. Het bedrijf levert daarvoor een uitgebreid aanbod producten, zoals smart devices, en diensten die partners helpen om de verschillende manieren waarop mensen communiceren en samenwerken optimaal te laten renderen. Het nieuwe programma, dat meer dan 15.000 partners van Plantronics en Polycom over de hele wereld samenbrengt, is zo ontworpen dat deelnemers van iedere omvang gemakkelijker de meest overtuigende en op maat gemaakte oplossingen aan hun klanten kunnen bieden.

Het nieuwe programma deelt partners niet langer in op omzetniveau, maar op mate van betrokkenheid. Dit om innovatie en wederzijdse groei te stimuleren. Het model beloont de mate waarin partners:
– Zichzelf scholen: Poly biedt tal van mogelijkheden zoals training en begeleiding, die zorgen voor een brede basiskennis;
– Betrokken zijn bij Poly, of aantoonbaar investeren in Poly;
– Bijdrages laten zien die op meer gebaseerd zijn dan alleen totale omzet, zoals jaarlijkse groei en door de partner geïnitieerde omzetbonussen. Bijvoorbeeld bonuspunten voor het aantal dealregistraties dat met succes opgeleverd en afgesloten wordt. Deze punten kunnen helpen om de partnerstatus binnen het programma te verhogen.

Andere kenmerken van het nieuwe Poly-partnerprogramma zijn onder meer:
– Het nieuwe Poly-partnerportaal, dat gelanceerd wordt op 10 april. Deze vervangt de portalen van Polycom en Plantronics: Polycom Partner Connect en Plantronics Plantro.net. Het portaal is een interactieve en collaboratieve ruimte waar partners eenvoudig contact kunnen maken met Poly en ondersteuning krijgen in technische expertise, sales, marketing en realtime learning.
– Poly Brand Central, waar Poly een uitgebreid aanbod van beelden, marketingmiddelen en co-brandable templates biedt, zodat partners effectief en efficiënt de markt kunnen betreden.
– Poly University, waar een volledig curriculum per specialiteit wordt geboden om partners te helpen voldoen aan de certificerings- en specialisatie-eisen en op te leiden op basis van hun eigen voorkeuren. Een uitgebreid certificeringsprogramma biedt individuele sales- en pre-sales-trainingen in verschillende product- en servicecategorieën.
– Sales-tools, zoals testimonials, video’s, promoties en een demo-kortingsprogramma om bedrijven te helpen.

Alle huidige Polycom- en Plantronics-partners krijgen op 10 april 2020 toegang tot het Poly-partnerportaal, dat van start gaat in de regio’s Noord-Amerika, EMEA en APAC. Klik hier voor meer informatie.