Epson Nederland heeft ReadyPrint gelanceerd, de eerste abonnementsdienst van Epson voor de consumentenprinters met cartridges en EcoTank-modellen. Klanten kunnen met ReadyPrint tot 90% op hun printkosten besparen. Nieuwe inkt wordt direct aan huis geleverd wanneer dat nodig is.
ReadyPrint Flex is beschikbaar voor Epson WorkForce- en Expression Home-printers. Er zijn drie printplannen beschikbaar, elk passend bij een verschillende printbehoefte. Met ReadyPrint Flex kiezen klanten een vast aantal te printen pagina’s per maand (1,99 euro voor 30 pagina’s, 2,99 euro voor 50 pagina’s of 4,99 voor 100 pagina’s), waarbij ongebruikte pagina’s gedurende twee maanden kunnen worden meegenomen.
Klanten die EcoTank-printers van Epson gebruiken kunnen een van de ReadyPrint EcoTank printplannen afnemen. Deze variëren van een vast aantal pagina’s per maand tot onbeperkt printen. Er zijn drie verschillende printplannen beschikbaar voor zowel zwart-wit als kleurenprints, allemaal inclusief het gebruik van een EcoTank-printer. De prijzen zijn gebaseerd op maandelijkse printvolumes en beginnen bij 6,99 euro per maand voor 300 zwart-witprints, tot 14,99 euro voor onbeperkt printen in kleur. Als hun printbehoeften veranderen, kunnen klanten wisselen van abonnementsvorm.
Met een ReadyPrint Flex en ReadyPrint EcoTank printplan monitort de printer zelf de inktniveaus en wordt nieuwe inkt automatisch en rechtstreeks naar het door de klant opgegeven adres gestuurd. Zo hoeven klanten zich nooit zorgen te maken dat ze zonder inkt komen te zitten.
“De kosten van inkt en het ongemak wanneer de inkt op is wanneer je het echt nodig hebt, zou nooit een probleem mogen zijn voor onze klanten, laat staan in deze onzekere tijden,” zegt Melvin Roos, Head of Sales Nordics & Benelux bij Epson Europe. “Met ReadyPrint willen we dichter bij onze klanten staan, hen helpen geld te besparen en ze de gemoedsrust en voordelen bieden van inkt die rechtstreeks aan huis wordt geleverd.”
Nederland is het eerste land waar ReadyPrint gelanceerd is en Epson heeft voor deze wereldwijde primeur nauw samengewerkt met BCC. “Wanneer een nieuwe dienst zoals ReadyPrint wordt geïntroduceerd, dan is het belangrijk om in die eerste weken snel te kunnen schakelen om eventuele kinderziektes in de processen en systemen te signaleren en corrigeren. BCC heeft zich als partner van Epson door de jaren heen bewezen over dergelijk aanpassingsvermogen te beschikken. Daarnaast beschikt BCC over een winkelformule en gekwalificeerd winkelpersoneel om een nieuw concept als ReadyPrint goed te introduceren en in de winkels professioneel te ondersteunen.”, vervolgt Roos.
“In ons streven consumentenoplossingen te bieden die het leven leuker, makkelijker en slimmer maken zagen we onmiddellijk het potentieel van Epson ReadyPrint. We hebben de kennis en ervaring van onze mensen dan ook ingezet om deze belangrijke introductie, in samenwerking met Epson, probleemloos te laten verlopen.’, zegt Henk van Hattem, Director Category Management bij BCC.
Na de geslaagde pilot met BCC wordt ReadyPrint nu uitgerold naar alle andere grote retailers en online spelers waardoor ReadyPrint snel breed beschikbaar zal zijn in Nederland.
Om consumenten te helpen nog meer kosten te besparen in deze moeilijke tijd, is ReadyPrint Flex de eerste drie maanden gratis. De actie loopt tot 31 juli 2020 en is geldig voor klanten die zich binnen 14 dagen na aankoop registreren.
Abonneren op ReadyPrint kan eenvoudig op www.epson.nl/readyprint. Ook kunnen klanten voor aanvullende informatie en alle ReadyPrint printplannen terecht bij een van de vele BCC filialen.