Het loyaliteitsprogramma moet helpen om Media Markt beter te laten aansluiten op individuele wensen van klanten. Volgens Dennis Hooijmans, COO Media Markt Nederland, past dit binnen de strategie van Media Markt, die erop is gericht om van Media Markt een retailer te maken die zich veel meer dan in het verleden opstelt als ‘persoonlijke partner’.
Clubleden zullen aanbiedingen ontvangen die zijn gebaseerd op koopgedrag en persoonlijke interesses. Als voorbeelden noemt Hooijmans een uitnodiging voor kookliefhebbers voor deelname aan een kookworkshop en krijgen gameliefhebbers de mogelijkheid een nieuwe release te reserveren. Ook verwacht Media Markt dat het loyaliteitsprogramma gaat helpen om gerichter in te kopen. Hooijmans legt in dit verband een link naar het Internet of Things, dat nieuwe mogelijkheden biedt om service te verbeteren. “Domotica maken het leven gemakkelijker en leuker, maar de techniek erachter wordt steeds complexer. Wij willen onze klanten daarbij ondersteunen,” aldus de COO.
Bron: Marketing Online