Lenovo lanceert nieuw Partner Engage Program

Computerfabrikant Lenovo heeft vandaag een nieuw, wereldwijd Partner Engage Program gelanceerd dat voorziet in een uniforme structuur die het zakendoen in meerdere markten en regio’s vereenvoudigt.

Het programma geldt voor zowel nieuwe als bestaande resellers overal ter wereld. Het programma kent vier niveaus: Authorized, Silver, Gold en Platinum met vereenvoudigde, heldere kwalificatie-eisen en maakt het gemakkelijker om meer omzet te maken. Alle niveaus bieden sales- en technische trainingen, marketing tools en service & support.

Het nieuwe programma van Lenovo is gebaseerd op de feedback van resellers en dat heeft geleid tot vereenvoudigingen zoals het schrappen van targets en het weghalen van complexiteit van incentives, terwijl aan de andere kant de tools en de toegang tot beloningen zijn uitgebreid. Ook zijn de consistentie, de voorspelbaarheid en winstgevendheid van het programma verbeterd, en het in het leven roepen van specifieke incentives voor de PC en Datacenter businesses die focus en groei extra belonen.

Het Partner Engage Program is gestoeld op het bestaande channel programma en biedt binnen het overkoepelende raamwerk nu dus ook op maat ontwikkelde rewards voor partnerspecialisaties binnen de PC en Datacenter programma’s. Partners kunnen kiezen om zich te kwalificeren voor een of beide programmaspecialisaties en daarin verschillende niveaus behalen. De programma’s voorzien in gespecialiseerde support (en certificeringen, waar van toepassing) en een bijpassende beloningsstructuur.

Dankzij zij eenvoud en transparantie biedt het Lenovo Partner Engage Program nieuwe, aantrekkelijke incentives zoals kortingen, marketingsupport, en gemakkelijke toegang tot gepersonaliseerde businesstools via een gemakkelijk te bedienen partner portal. De portal geeft ook toegang tot functionaliteiten voor sales, productinformatie, marketing en training, inclusief live chat-ondersteuning voor partners.

“Onze industrie is dynamischer dan ooit. Klantwensen worden steeds complexer, en de behoefte aan een wendbaarder en schaalbaarder werkplek groeit. Zo ook het belang van een sterke businesspartner en een goede relatie met een vendor is absoluut noodzakelijk om end-to-end oplossingen te leveren die de verwachtingen van klanten overtreffen”, stelt Marco Andresen, EMEA Chief Operating Officer en Vice President Channel bij Lenovo. “Lenovo’s commitment om kansen te scheppen en samen te werken met zijn partners, in plaats van ze te beconcurreren, is de basis voor ons gezamenlijk succes. Ons uitgebreide en verbeterde channel programma stelt partners in staat om een nieuwe impuls aan hun groeistrategie te geven in de PC en Datacentermarkt.”

Het Lenovo Partner Engage Program gaat officieel van start per 1 juli a.s.
Ga voor meer informatie naar: https://www.lenovopartner.com/lenovo-engage