Juniper vernieuwt Partner Advantage-programma

Juniper Networks heeft een aantal updates in zijn Juniper Partner Advantage-programma doorgevoerd. Door nieuwe categorieën toe te voegen aan het hoogste level in het JPA-programma kan Juniper partners plaatsen in het voor hun meest optimale programmaonderdeel. Partners krijgen hierdoor meer mogelijkheden voor constante groei en ontwikkeling. In het bijzonder als het aankomt op het werken met nieuwe of opkomende technologieën en business modellen.

Juniper Networks signaleert dat channel partners hun business modellen aanpassen aan de veranderende wensen van eindgebruikers. Om rekening te houden met deze veranderingen voegt Juniper Networks nieuwe categorieën toe aan het Elite-niveau. Dit is het hoogste en meest operationeel geavanceerde niveau van het programma.

De nieuwe categorieën zijn: Next Gen, Rising Star en Cloud Services Partner. Een Next Gen partner is een bedrijf dat zich richt op software, diensten en XaaS. Met hun huidige omzet behalen zij niet de Elite-status, maar wanneer zij een duidelijke strategie hebben en zicht hebben op groei in nieuwe gebieden, komen zij in de Next Gen categorie goed tot hun recht.

Voor partners met gerichte bedrijfsplannen die nieuw zijn in het JPA-programma, heeft Juniper Networks de Rising Star categorie ontwikkeld. Partners binnen deze categorie krijgen exclusief toegang tot business- en marketingontwikkeling mogelijkheden om hun omzet nog meer te vergroten.

Volgende maand komt Juniper Networks ook met het flexibele puntenprogramma Rewards. Hiermee ondersteunt Juniper de partners die continu blijven investeren en groeien in de channel community. Naast een verbeterde user interface voor het indienen van claims, wordt het nieuwe Juniper Partner Rewards programma geïntegreerd met het vernieuwde Deal Registration System.Dit verzekert dealvoorkeuren en prijsvoordelen en helpt partners hun deals te beheren, volgen en sneller te closen.

Bovenop dit alles blijft het Juniper Marketing Concierge platform toegevoegde waarde leveren aan alle Juniper partners. Partners hebben hierin twee opties om marketingmateriaal te creëren – de ‘easy’ button voor one-click marketing programma’s of frameworks voor op maat ontworpen campagnes. Tot op heden zijn er met behulp van deze tool meer dan 1.200 campagnes uitgerold, door 600 unieke partners.

“Het is een spannende tijd voor Juniper Networks en onze partners. Het is duidelijk dat partners steeds meer keus hebben en wij zetten alles op alles om onze partners optimaal te laten profiteren van ons programma. Met de laatste updates kunnen wij onze partners nog beter bedienen en hen helpen bij het vergoten van hun omzet,” aldus Sander Groot, Director Partner Sales Northern Europe bij Juniper Networks.

Meer informatie: www.juniper.com