Hewlett Packard Enterprise heeft nieuwe channel competenties en partner resources voor zijn Partner Ready-programma aangekondigd. Dit programma helpt partners bij het positioneren en verkopen van producten en diensten uit het HPE-portfolio.
Daarnaast introduceert HPE nieuwe HPE Pointnext services die partners in staat stellen nieuwe omzetstromen te genereren. Ook annonceerde het technologieconcern een reeks digitale marketing resources waarmee partners de vraag naar producten kunnen vergroten in de digitale wereld van vandaag.
De digitale transformatie waar organisaties mee te maken hebben, zorgt voor grote veranderingen in de markt. Dit resulteert in mogelijkheden voor zowel HPE als haar partners. Met de volgende updates binnen het HPE Partner Ready-programma worden partners in staat gesteld om nog beter te voldoen aan de wensen en eisen van klanten en kunnen zij hun verkoopprocessen nog effectiever inrichten.
– Meer Partner Ready-competenties voor een bredere set Hybrid IT, data & analytics en Intelligent Edge-oplossingen die op een HPE-infrastructuur zijn gebouwd. De samengestelde oplossingen zorgen dat partners nieuwe technologieën sneller kunnen leveren. Bovendien worden de technologieën voordeliger voor klanten. De in september geïntroduceerde Partner Ready-competenties – een framework van verfijnde expertise rondom geselecteerde HPE oplossingen – bieden nu onder meer Rapid Provisioning, Enterprise Private en Hybrid Cloud en Private Cloud Express; Data Management en Analytics met SAP HANA en Mobile First Campus. Deze competenties helpen partners bij het creëren van een model waarbij oplossingen centraal worden gesteld. HPE biedt een uitgebreid pakket aan tools om partners te helpen bij de verkoop, zoals reference architectures, solution guides, klantpresentaties en quick reference cards.
– Nieuwe Silver Data Center Specialisatie om HPE-oplossingen te verkopen, variërend van servers, storage en datacenter networking. De specialisatie zorgt dat partners minder trainingstijd nodig hebben en geeft verkoopteams de benodigde skills om het HPE-portfolio – inclusief Arista, SimpliVity en Nimble – effectief te verkopen.
– Knowledge Credit Simplification is op hetzelfde curriculum gebaseerd als voor werknemers van HPE. Partners blijven daardoor gefocust op content die aansluit bij bedrijfsprioriteiten en -resultaten en hoeven zich minder bezig te houden met administratieve werkzaamheden.
Met de introductie van het HPE Partner Ready Digital Marketing-programma helpt HPE partners ook op het gebied van digital marketing. Het programma levert hiervoor onder meer resources, tools, content, campagnes en educatie, waarmee partners klantcontact kunnen versterken en hun netwerk kunnen vergroten. Het programma verenigt alle digitale marketingtools van HPE in één programma, zodat partners de tools eenvoudiger en sneller kunnen gebruiken.
Met de recente lancering van HPE Pointnext stelt HPE partners in staat een impuls te geven aan de digitale transformaties van hun klanten. HPE Pointnext ontwikkelt nieuwe diensten voor schaling en levering via de channel, systems integrators en advisory partners. De diensten zijn gericht op het delen van kennis op gebied van belangrijke oplossingen. Met HPE Partner Ready for Services genereren partners en hun klanten nieuwe omzetstromen en wordt de verkoopsnelheid verhoogd doordat zij end-to-end oplossingen kunnen aanbieden met HPE Pointnext. HPE kondigt vandaag ook Capacity Care van HPE Pointnext aan, een nieuwe oplossing geschikt voor het middensegment van de markt. Capacity Care biedt partners capaciteitsmonitoring en ondersteuning voor de HPE ProLiant Gen10-systemen. Deze service combineert het gebruik van tracking, capaciteitsmonitoring en consultatie voor inzichtelijk capaciteitsmanagement, waarbij het gebruiksniveau steeds meer lijkt op dat van de cloud.
De ‘customer journey’ wordt door verandering in het koopgedrag van de klant steeds belangrijker. In de digitale wereld bepalen klanten zelf hun eigen research- en koopprocessen. Daardoor is een actievere benadering nodig waarbij tools en content afgestemd zijn op de informatievergaring van klanten. Het HPE Partner Ready Digital Marketing-programma helpt hierbij. Met gebruik van content, tools en resources zetten partners hun digital marketingactiviteiten effectiever in.
Meer informatie: www.hpe.com