2019 GTDC Summit EMEA: channel partnerships noodzakelijk voor transformatie IT-wereld

Directieleden van toonaangevende technologie distributeurs en vendors kwamen onlangs bijeen in Lissabon voor het jaarlijkse EMEA Summit va,n de Global Technology Distribution Council (GTDC), ‘s werelds grootste internationale consortium van technologie distributeurs.

Meer dan 140 vertegenwoordigers van distributeurs, vendors en analisten namen deel aan de conferentie met presentaties, panel discussies en heel veel 1:1 meetings, gevolgd door een networking dinner.

De GTDC leden zijn wereldwijd goed voor een gezamenlijke omzet van circa 150 miljard dollar; bij deze conferentie waren 14 distributeurs en 38 IT vendors uit EMEA aanwezig.

“De GTDC Summit EMEA is de enige conferentie waar het topmanagement van regionale distributeurs en vendor executives samen komen om van elkaar te leren en met elkaar in overleg te gaan,” aldus Frank Vitagliano, sinds eind april de nieuwe GTDC CEO en de opvolger van Tim Curran die eerder dit jaar met pensioen ging. “Distributeurs en leveranciers moeten nog meer samenwerken om solution providers optimaal te ondersteunen in deze tijd van ongekende veranderingen en innovaties. Dit forum helpt iedereen om beter te begrijpen hoe channel initiatieven, services en oplossingen het best kunnen worden ingezet in een tijd waarin absoluut geen tijd is voor berusting.”

2019 GTDC EMEA Summit programma

Tijdens de summit deelde Angel Talavera, de Eurozone econoom van Oxford Economics, hoe economische en politieke krachten de industrie veranderen, gaven distributie panels onder leiding van journalist en BBC presentator Declan Curry hun inzichten op de ontwikkelingen en gaf 2018 Analyst of the Year – IDC’s Margaret Adam, AVP, European Services, Channels and Alliances Ecosystems, een overzicht van de markttrends. Howard Davies, co-founder van channel marktonderzoeksbureau CONTEXT, deelde verhelderende marktanalyses met de deelnemers en Quadmark’s Michael White en Wolfgang Pregel, twee vooraanstaande channel executives, verzorgden een workshop over hoe het beste uit een distributie partnership gehaald kan worden. Daarnaast vonden er ruim 450 1:1 meetings plaats.

“De wil om samen te werken is er zeker in Europa,” aldus Peter van den Berg, regional general manager van GTDC. “De IT-industrie ziet dat channel partnerships noodzakelijk zijn om de transformatie mogelijk te maken, vooral in kleine en middelgrote ondernemingen. Distributeurs hebben altijd een centrale rol daarbij gespeeld, los van hoe de technologie zich ontwikkelt. Dat wordt alleen maar dynamischer naarmate nieuwe business modellen ontstaan en veelbelovende nieuwe services en multivendor oplossingen op de markt komen.”

Meer informatie: www.gtdc.eu