Fusie EPiServer en Ektron resulteert in leidend Digital Experience Cloud-platform

Twee toonaangevende customer experience specialsten, het Zweedse EPiServer en het Amerikaanse Ektron, gaan fuseren. Door hun technologische oplossingen en brede partnerecosysteem samen te brengen, ontstaat de nieuwe marktleider in de het segment voor digital experience software. De beslissing om samen te gaan wordt ondersteund door software-investeringsclub Accel-KKR, die achter beide bedrijven staat.

De gefuseerde bedrijven zullen verder gaan onder de naam EPiServer, maar blijven de aparte merken Ektron en EPiServer gebruiken als ze de Digital Experience Cloud in de markt zetten. Enterprise software veteranen en voorheen KANA Software ceo Mark Duffel en cmo James Norwood worden respectievelijk President en ceo, en Executive Vice President Strategy en cmo. Martin Henricson, tot nu toe ceo van EPiServer, zal de rol van Executive Chairman voor de samengevoegde entiteit op zich nemen.

De ontwrichtende en snelle digitale transformatie in de markt stelt bedrijven voor de uitdaging om zich te differentiëren door middel van bijzondere klantervaringen. Consumenten en businessklanten verwachten personalisatie door gerichte, relevante en gedifferentieerde content, ongeacht of een klant contact zoekt via sociale, mobiele of traditionele kanalen. Content en commerce staan steeds dichter bij elkaar en tegen deze achtergrond moet de fusie van Ektron en EPiServer worden gezien.

EPiServer en Ektron bedienen samen een actieve community van meer dan 8.800 klanten in rond 30 landen, die wordt ondersteund door een robuust partnernetwerk van 880 dienstverleners. Ze ondersteunen marketeers en hun digitale en online teams in het bereiken van hun doelstellingen en bieden een technologisch fundament, waarmee wereldwijd meer dan 30.000 websites ondersteund worden.

Investeringen die klanten en partners hebben gedaan in de producten van EPiServer en Ektron worden beschermd en versterkt door de fusie van de twee bedrijven. De oplossingen worden juist samengebracht om een volgende generatie Digital Experience Cloud te ontwikkelen. Web content management, multichannel marketing, uitgebreide connectiviteit en e-commerce functionaliteiten worden op die manier samengebracht op één platform in de cloud.