Fujitsu neemt ServiceNow-partner Symfoni ESM over

Fujitsu heeft vier vestigingen van Symfoni ESM overgenomen, te weten in Finland, Noorwegen, België en Nederland. Met de overname wordt Fujitsu Services Holdings PLC’s één van Europa’s grootste leveranciers van ServiceNow-toepassingen. Ook verdubbelt Fujitsu zijn capaciteiten voor advies, de implementatie en het aanbieden van Enterprise Service Management Software-as-a-Service (SaaS) en beheerde diensten aan bedrijven. De aankoop onderstreept de ambities van Fujitsu om zijn digitale business uit te breiden.

Dankzij de overname van Symfoni ESM kan Fujitsu zijn dienstenaanbod rond ServiceNow SaaS-consultancy, Service Desk, IT Service Management (ITSM) en Customer Service Management aanzienlijk uitbreiden. De werknemers van Symfoni ESM in Noorwegen, Finland, België en Nederland zullen gaan samenwerken met het bestaande ServiceNow SaaS-team van Fujitsu, dat al zo’n honderdvijftig werknemers telt in het Verenigd Koninkrijk, België en in de Global Delivery Centers. 

Fujitsu streeft ernaar het ecosysteem van cloudplatforms van derden te ondersteunen en legt zijn strategische focus op ServiceNow. Door deze platforms optimaal te benutten, kan Fujitsu een steeds uitgebreider scala aan diensten aanbieden via cloudplatform-procesautomatisering RunMyProcess, ITSM-consulting rondom veranderingen op bedrijfsniveau en Smart Analytics. Symfoni ESM is onderdeel geworden van het groeiende portfolio van strategische overnames in de Digitale Business van Fujitsu, waar RunMyProcess, ACT en GlobeRanger al deel van uitmaken.

Meer informatie: www.fujitsu.com