Fujitsu verhoogt veiligheid met ‘Identity as a Service’

Fujitsu verhoogt de veiligheid voor klanten in het tijdperk van de cloud met de lancering van Identity as a Service (IdaaS), een dienst voor end-to-end identiteits- en toegangsbeheer (IAM), waarmee organisaties hackers en fraude effectief kunnen bestrijden.

Fujitsu Identity as a Service (IDaaS), dat werd ontworpen met uitgebreide selfservicefuncties en meerdere authenticatieprotocollen, waaronder biometrische authenticatie, verzekert dat enkel geverifieerde gebruikers toegang krijgen tot systemen, applicaties, gegevens en hulpmiddelen. De beschikbaarheid in de hele EMEIA-zone volgt op de succesvolle proef in Finland en vormt een mijlpaal voor Fujitsu, dat zijn portefeuille van Managed Security Services blijft uitbreiden in de hele regio.

Hybride IT-omgevingen
De IDaaS-oplossing van Fujitsu beheert identiteiten in real time met behulp van in de cloud gebaseerde, geautomatiseerde tools. De verwerking van user ID’s en het toelatingsbeheer is geïntegreerd in directories, systemen, clouddiensten en applicaties via open, gestandaardiseerde interfaces. Het resultaat is een volledige oplossing voor toegangsbeheer in hybride IT-omgevingen, met het oog op schaalbaarheid, een snelle uitrol en een korte time to market.

De browsergebaseerde dienst maakt het beheer, de creatie, de aanpassing en verwijdering van machtigingen mogelijk vanaf ieder apparaat en elke locatie, zowel voor de lokale als de in de cloud gebaseerde systemen. Fujitsu IDaaS omvat een aantal krachtige authenticatiemethodes, waaronder user ID en wachtwoord, Windows desktop login, single sign-on (SSO), CallSign-authenticatie (gebaseerd op een telefonische oproep en een pincode) en biometrische authenticatie. SSO maakt gebruik van de federated identity-standaard Security Assertion Markup Language (SAML) en Web Services Federation Language (WS-Federation) voor beveiliging en authenticatie, zowel voor de lokale applicaties als die in de cloud.

Informatiebeveiliging
Dankzij Fujitsu IDaaS kunnen organisaties strenge vereisten en beleidslijnen inzake informatiebeveiliging invoeren, met machtigingen in real time en monitoring en rapportering van het gebruik. De pay-as-you-go-dienst helpt de organisatorische efficiëntie en productiviteit te verbeteren via automatisering en selfservicesystemen die het manuele werk verminderen en het aantal oproepen naar de service desk beperken.

In de EMEIA-regio omvat Fujitsu’s aanbod van IAM-diensten onder meer systeemintegratie, de ontwikkeling van applicaties, uitrol van infrastructuur, servicebeheer en onderhoudsdiensten. Deze diensten verwerken maandelijks reeds meer dan vier miljoen logins van gebruikers.

Meer informatie: www.fujitsu.com