Fujitsu lanceert Cyber Threat Intelligence service

 

Tijdens het Fujitsu Forum 2017 in München heeft fabrikant Fujitsu vandaag zijn Cyber Threat Intelligence (CTI) service gelanceerd in de EMEIA-regio. De dienst moet organisaties beschermen tegen het groeiend aantal cyberaanvallen die een ernstige bedreiging vormen voor de continuïteit van bedrijfsprocessen. Door CTI kunnen klanten zich makkelijker verdedigen tegen cyberaanvallen die hun bedrijf volledig kunnen lamleggen.

Cyberveiligheid staat hoog op de agenda van elke manager. Wanneer gegevens worden beschadigd, verwijderd of met ransomware worden versleuteld door hackers – die vervolgens een vergoeding eisen om de gegevens te ontgrendelen – kan een gerichte cyberaanval chaos veroorzaken. Uit een recent verslag van de internationale verzekeraar Lloyds of London is gebleken dat de schade van cyberaanvallen schades kan oplopen tot wel 28,7 miljard dollar.

Fujitsu verwacht dit probleem aan te pakken met zijn CTI-service, die in een zo vroeg mogelijk stadium waarschuwt voor nieuwe relevante cyberbedreigingen. CTI-service biedt duidelijke en voorspellende indicatoren van mogelijke schade aan bedrijfsprocessen door nieuwe cyberbedreigingen, gecombineerd met eenvoudige en efficiënte beveiligingsaanbevelingen. Daarbij bieden Fujitsu’s beveiligingsdeskundigen met een 24-uurs aanbod van systeembewaking ondersteuning bij de invoering van proactieve maatregelen om het risico van aanvallen te minimaliseren. Met zijn CTI-service wil Fujitsu ervoor zorgen dat bedrijven, zelfs bij een cyberaanval, hun activiteiten kunnen voortzetten.

cti
Rob Norris

“Online aanwezigheid is voor elk bedrijf een absolute noodzaak geworden”, zegt Rob Norris, Head of Enterprise & Cyber Security bij Fujitsu EMEIA. “Daarom is het cruciaal om, zelfs bij een cyberaanval, online te kunnen blijven en de integriteit van de systemen en gegevens te beschermen. Onderschat vooral niet de catastrofale schade die een cyberaanval kan veroorzaken en kan schuilen in een eenvoudige misser zoals het openen van een geïnfecteerde e-mail. De aard en de omvang van cyberbedreigingen veranderen zo snel dat alleen traditionele beveiligingsoplossingen niet langer volstaan om de nodige bescherming te bieden. Daarom moeten bedrijven het risico waaraan deze bedreigingen hen blootstellen, begrijpen en zorgvuldig beheren met behulp van een constante systeembewaking. Dit om er zeker van te zijn dat de beveiligingssystemen continu op hun taak berekend zijn. Voorbereiding is een beslissende factor: bij een cyberaanval maakt een verdedigings- en herstelplan – door de impact van de aanval te minimaliseren – een groot verschil. Met onze CTI-service bieden wij onze klanten een totaalbeeld van hun beveiligingspositie, een diepgaande analyse van de beveiligingsrisico’s en informatie voor een proactieve aanpak – want niet voorbereid zijn op een cyberaanval kan een bedrijf volledig lamleggen met alle gevolgen van dien.”

Voor de levering van de nieuwe CTI-service die als een 24/7 managed service beschikbaar is, combineren Fujitsu’s cyberbeveiligingsoplossingen een uitgebreide expertise in systeembewaking met state of the art software en tools van strategische partners. Voor een groter bewustzijn van bestaande en nieuwe bedreigingen en met snelle en gedetailleerde meldingen, biedt de CTI-service bedrijven de nodige informatie over nieuwe aanvallen en bedreigingen om hun veerkracht tegen cyberaanvallen te versterken.

Met een menselijke intelligence-gestuurde benadering en de Fujitsu’s Cyber Threat Intelligence teams biedt Fujitsu’s CTI-service meer doelgerichte kennis dan de traditionele, volledig technologie-gestuurde managed security services. Deze gecombineerde intelligence-gestuurde benadering wordt toegepast om de ernst van veranderende cyberbedreigingen vast te stellen, waarbij klanten niet alleen advies krijgen over hun individuele risiconiveaus, maar ook aanbevelingen over hoe ze maatregelen kunnen nemen en bedreigingen proactief kunnen beperken.

Meer informatie: www.fujitsu.com