Fujitsu opent centra voor digitale transformatie in München en New York

Tijdens het Fujitsu Forum 2017 in München maakte de Japanse IT-fabrikant Fujitsu bekend dat het nieuwe centra voor digitale transformatie opent in München en New York. Doel is om daar samen met klanten en partners in co-creatie, één van de speerpunten in de strategie van het bedrijf, oplossingen te ontwikkelen waarmee klanten digitale innovaties kunnen doorvoeren.

In Japan bestaat al een aantal van dit soort creatieve werkplaatsen, die onderdeel vormen van het wereldwijde netwerk dat Fujitsu voor ogen staat. Volgens topman Duncan Tait is co-creatie dé manier om ict-innovaties tot een succes te maken in een bestaande situatie waar volgens eigen onderzoek van Fujitsu één op de vier digitale projecten mislukt.

center

Dat maakt bedrijven huiverig voor de digitale transformatie en die faalangst werkt verlammend op organisaties, terwijl ze juist de lessen uit een mislukking zouden moeten aangrijpen om uiteindelijk wel te slagen en de concurrentie aan te kunnen gaan met die wel met innovatieve ict bezig is.

“Digital co-creation is ons medicijn tegen de angst voor mislukking van ict-projecten. Het is de combinatie van de digitale strategie van klanten met de uitvoerende kracht van Fujitsu. In een co-creatie-traject moeten alle partijen expertise inbrengen en toegevoegde waarde leveren en ook moeten afspraken worden gemaakt over rechten op intellectueel eigendom en een eventuele opbrengstverdeelsleutel voor het geval een oplossing aan meerdere partijen wordt doorverkocht,” aldus Tait.

Co-creatie stond ook centraal in de keynote van CEO Tatsuya Tanaka, waarin hij aangaf Fujitsu het punt is gepasseerd dat het zou kunnen overleven met het leveren van technologie alleen. “Met co-creatie kunnen we de grens doorbreken waar een traditionele it-fabrikant stopt. Het digitale transformatie PACT – de combinatie van People, Actions, Collaboration en Technology – is de basis voor succesvolle digitale transformatietrajecten. Met onze ‘Human Centric Innovation’ strategie dragen we onze ambitie uit om met innovatieve oplossingen vraagstukken op het gebied van onder meer welzijn, gezondheid, voedselproductie en nog veel meer te helpen oplossen,” zo besloot Tanaka zij keynote.

Meer informatie: www.fujitsu.com