Extreme Networks investeert een bedrag van 50 miljoen dollar om lacunes in zijn channeloperaties op te vullen die het gevolg zijn drie grote overnames in de voorbije twee jaar.
Volgens Gordin Mackintosh, Extreme’s VP worldwide channels, hebben partners te lijden gehad van een gebrek aan informatie, middelen en verkooptools die ze nodig hebben om succesvol te zijn. Voor Extreme was 2018 een “moeilijk” jaar nadat de netwerkleverancier tussen 2016 en 2017 de draadloze netwerkbusiness van Zebra, de networking operatie van Avaya en de datacenter divisie van Brocade’s overnam.
“We hebben nooit het idee gehad dat het overnemen en integreren van drie miljoenenbedrijven een ‘piece of cake’ zou zijn, wel dat het proces minder moeizaam zou zijn dan het uiteindelijk was. “Er was veel onrust bij partners en klanten en dat heeft ook omzet gekost.”
Channelpartners werden geacht cross-selling te gaan doen over het nieuwe portfolio, maar ze hadden niet de tools of middelen om dat te doen. Om een einde aan die ongewenste situatie te maken zet Extreme nu extra middelen in om de samenwerking met partners eenvoudiger, slimmer en sterker te maken.
De 50 miljoen dollar gaat onder meer naar een updates van het partnerprogramma, en de ondersteuning van sales, technische support en marketing.
“We zijn ook op zoek naar partners die serieus willen investeren in de samenwerking met Extreme Networks,” zei Mackintosh. Het bedrijf positioneert zichzelf als “premium alternatief” voor Cisco en HPE, en wijst erop dat ze een challenger worden genoemd in het Gartner Magic Quadrant voor datacenteres, en een leider in het wireless en wireless LAN Magic Quadrant – een beoordeling die voor een groot deel te danken is aan zijn channelpartners.
Meer informatie: www.extreme-networks.com