‘Voorkom een complexe support service bij uw klant’

Stel u voor: het is zaterdagavond en uw klant is rustig aan het dineren als er opeens een belletje binnenkomt van een storing binnen zijn datacenter. Als verantwoordelijke systeembeheerder zal hij in veel gevallen geen andere optie hebben dan af te reizen naar het werk, om ter plekke te analyseren waar het probleem ligt.

Er bestaat bovendien een grote kans dat de infrastructuur is opgebouwd uit hardware en software afkomstig van verschillende vendoren, waardoor er meerdere serviceteams betrokken zijn bij het probleem.

In deze situatieschets is de verantwoordelijke systeembeheerder veel tijd kwijt aan het schakelen tussen diverse contactpersonen. Ook is het in zo’n geval meestal onduidelijk bij welke vendor de verantwoordelijkheid ligt. Het resultaat is een traag probleemoplossingsproces, waarin iedereen de verantwoordelijkheid op een ander afschuift. Dankzij de Multivendor Services van IBM kan dit gelukkig worden voorkomen.

Diederik Mulder, Product Manager Networking & Security Services bij IBM Benelux: “IBM Multivendor Services maakt het oplossen van technische problemen vele malen eenvoudiger. De service neemt al het werk uit handen en zorgt ervoor dat klanten nog maar één contactpunt nodig hebben voor alle technische problemen. De veelvoud aan Service Level Agreements (SLA’s) en facturen worden door ons namelijk vervangen voor één SLA en één factuur.”

Support services vereenvoudigd
Met IBM Multivendor Services stroomlijnt u de ondersteuning van het onderhoud bij uw klanten. Meer weten over de inhoud en de voordelen van IBM Multivendor Services? Neem direct contact op met het Azlan IBM Team via ibm@azlan.nl of bel 088-1334021.

www.techdata.nl