‘Taste of tomorrow’ smaakt naar méér

Afgelopen dinsdag was de EXPO Vijfhuizen het nieuwe decor voor ‘Taste of tomorrow’, het partnerevent van distributeur Tech Data. Onder het grootste zonnepanelendak ter wereld – gebouwd ter gelegenheid van de Floriade in 2002 – presenteerden alle leden van de ‘Collection of Specialists’ zich dit jaar voor het eerst gezamenlijk aan het ICT en CE kanaal.

Rond 3.000 vertegenwoordigers van resellers en vendoren vonden in de loop van de dag de weg naar Vijfhuizen, waar vanaf 11 uur op ruim 70 beursstands en in 3 speciale domes kennis en informatie kon worden vergaard en gedeeld en er volop gelegenheid tot informeel netwerken was. “Taste of tomorrow is veel meer dan een beurs,” vertelde Managing Director Benelux Els Demeester ons. “In lijn met de ontwikkelingen in de markt vormt ‘Taset of tomorrow’ veeleer een marktplaats, waar partijen elkaar kunnen ontmoeten en aftasten, op zoek naar de voor hen (en hun klanten) meest geschikte oplossingen.”

Bijzonder was de VIP presentatie in het auditorium, waar Peter Jansen voor een select gezelschap vertegenwoordigers van de belangrijkste klanten en vendoren uit de doeken deed hoe Tech Data zich in de volle breedte tot High Performance Organisatie (HPO) gaat transformeren. “Dat is de uitdaging waar je als marktleider voor staat,” zei Jansen in ons gesprek.”De markt is enorm in beweging en continu in verandering, en om in een dergelijk scenario aan de top te blijven en relevant voor je klanten te blijven moet je voortdurend innoveren en alert blijven.” In dat proces laat Tech Data zich bijstaan door management consultant Tjeerd den Boer, die ook de eigenaars van 3-sterren restaurant ‘de Librije’ – Jonnie en Thérèse Boer – adviseert en daarover met een tweetal co-auteurs het boek ‘Boerenwijsheden’ heeft geschreven.

Daarin wordt op een aansprekende en professionele  manier uiteengezet hoe de zeven smaken die de basis vormen van een ‘sterrenkeuken’ ook in andere bedrijfstakken de relatie tussen leverancier en (eind)klant beïnvloeden. “Om een HPO-organisatie te worden heb je in de eerste plaats een enorme passie voor je vak nodig. En je moet ook weten wie je klanten zijn en wat ze van je verwachten, zodat je die verwachting kunt overtreffen. Doe je dat uitzonderlijk goed dan kan je dat een of meer sterren opleveren,” vertelt Thérèse Boer. “Maar het behouden van je sterren is een stuk lastiger dan het behalen ervan,” weet Jonnie. “Daarvoor moet je een organisatie hebben die – van de afwashulp tot en met de chef –  de ‘ultieme klantervaring’ centraal stelt. Je moet je voortdurend blijven afvragen wat er beter kan, zodat je zowel voor je eigen organisatie als je klanten relevant kunt blijven. Dat maakt het verschil tussen een organisatie en een high-performance organisatie.”

Na een intensieve dag van informatie en kennis verzamelen was er vanaf negen uur ‘s-avonds volop gelegenheid om te genieten van hapjes en drankjes en het live-entertainment waarmee ‘Taste of tomorrow’ tegen middernacht werd afgesloten.

Een uitgebreide terugblik op het event en een interview met Els Demeester en Peter Jansen leest u in ChannelConnect magazine nummer 3, die rond 10 mei verschijnt.