Nieuw partnerprogramma van WatchGuard verlegt focus van omzet naar expertise

Securityspecialist WatchGuard Technologies heeft laten weten dat het begin 2015 het partnerprogramma voor zijn multi-functionele firewall oplossingen aanpast. Het bedrijf lanceert dan WatchGuardONE, waarmee een hoger service-niveau van de partner rechtstreeks wordt gekoppeld aan een hogere marge. Daarmee wil de fabrikant een value-model neerzetten waarbij er veel meer nadruk komt te liggen op certificering en training van resellers.

Deze verandering wordt ondersteund met de introductie van virtuele, door instructeurs gegeven technische trainingen, die partners in staat moeten stellen om nog meer profijt te halen uit de wederzijdse investeringen in WatchGuard. 

WatchGuardONE kent een aantal partnerniveaus met kortingen en rebates die oplopen van 30 tot 46 procent. In combinatie met extra beloningen zoals dealregistratie en borgstellingen kan de korting zelfs oplopen tot meer dan 70 procent.

VP worldwide sales Alex Thurber van WatchGuard motiveert de aanpassing van het programma: “Goed opgeleide en getrainde resellers hebben nu eenmaal meer tevreden klanten en eindgebruikers met veiliger netwerken, zo eenvoudig is het. Ons nieuwe partnerprogramma legt de bal bij de reseller, die zelf kan bepalen welke rol, en hoe zwaar hij zich wil committen aan het WatchGuardONE programma. Door vooral op toegevoegde waarde te focussen in plaats van op volume kunnen onze resellers zich concentreren op het ontwikkelen en leveren van kwaliteit, competenties en de implementatie van onze oplossingen, in plaats van op hun marges.”

Partners die serieus inzetten op het vergroten van hun kennis en vaardigheden profiteren het meest van het vernieuwde programma. De reseller kan zelf bepalen op welk niveau hij instapt, ongeacht de grootte van zijn bedrijf, en de hoogte van zijn korting wordt bepaald door het aantal getrainde medewerkers die hij in dienst heeft.

WatchGuard gelooft dat standaardkortingen vooraf en extra kortingen achteraf op basis van de totale inkoopwaarde zorgt voor een verminderde prijsdruk en grotere verkoopkansen. Channelpartners zijn verder vrij om te kiezen voor online, in-store of persoonlijke verkoop, zoals dat het best bij hun klantenkring past.

WatchGuard wordt in Nederland gedistribueerd door Copaco.

Bron: ChannelBiz.uk