Ingram Micro: Go-to-Market Hub maakt cloudpartners succesvoller

INGRAM MICRO BRENGT SALES- EN MARKETINGTOOLS, PRODUCTINFORMATIE EN CAMPAGNES BIJ ELKAAR

Vorige maand lanceerde Ingram Micro de Go-to-Market Hub. Het biedt partners
overzicht in het cloudportfolio van vendors en zorgt met marketing- en salestools voor meer omzet.

 

IT-partners spenderen tot wel veertig procent van hun tijd aan het filteren van informatie over producten, blijkt uit onderzoek van de Quotient. “Vooral als partners actief verschillende cloud- oplossingen aanbieden, is het lastig het overzicht te bewaren en de producten van verschillende vendors te kennen”, legt Jade Tjiong, senior marketeer cloud bij Ingram Micro uit. “Om goed op de hoogte te blijven van verschillende cloudoplossingen, moet een reseller een groot aantal portals van verschillende vendors bezoeken en per product analyseren of er voor zijn eindklant de meest geschikte oplossing mee is samen te stellen.”

‘We zien dat de partners meer omzet halen’

Kennis van producten is echter van groot belang voor een succesvolle bedrijfsvoering van resellers. “Onze Go-toMarket Hub, onderdeel van de Ingram Micro Cloud Marketplace, is ontworpen om salesprofessionals te trainen in de clouddiensten die beschikbaar zijn op de Cloud Marketplace én om marketing- professionals te voorzien van de juiste tools”, maakt Tjiong duidelijk.

Jade Tjiong

De Go-to- Market Hub biedt daartoe op één plek de mogelijkheid om meer over cloudoplossingen te leren. Er zijn sales guides, video’s en whitepapers beschikbaar. Tjiong: “Ook kunnen resellers van uit de portal digitale marketingcampagnes maken en uitvoeren, waarbij ze toegang hebben tot mailtemplates, landingspagina’s en banners. Ze kunnen hun eigen huisstijl daarbij gebruiken.”

Partners kunnen daarbij continu monitoren hoe succesvol een campagne is. “Ze zien bijvoorbeeld direct wie van de ontvangers op welke banner klikt, zodat de reseller die lead kan opvolgen. Ook is zo meteen duidelijk welke campagnes goed scoren en welke minder succesvol zijn.”

Succes

De Go-to-Market Hub werd eerder al gelanceerd in de VS, Canada en Australië. “We zien er dat de partners meer omzet halen en dat de kennis over de producten stijgt, zonder dat ze hoeven te investeren in extra personeel. Partners kunnen zich naar hun klant echt presenteren als cloudspecialist.”

Voor Tjiong is de introductie een succes als veel resellers zich aanmelden en partners de portal actief gebruiken om hun productkennis up-to-date te houden en voor het uitvoeren van marketing campagnes. “We hebben een hoop marketingtools en inhoudelijke informatie bij elkaar gebracht. Het zou mooi zijn als partners daar maximaal van profiteren en hierdoor meer omzet genereren.

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine 2019, nummer 6]

Lees het artikel hier in PDF