Value added distributeur Arrow heeft 2016 afgesloten met recordcijfers. De omzet kwam uit op 23,8 miljard dollar, de winst op 3,1 miljard dollar. Dat leverde de aandeelhouders een winst per aandeel van 6,63 dollar op.
Het bedrijf ziet enorme kansen voor 2017: klanten vragen steeds vaker om platform-oplossingen voor de steeds digitaler wordende business. Zo willen ze vruchten plukken uit de ontwikkelingen rondom IoT en nieuwe inkomstenstromen genereren. Om die trend te ondersteunen heeft Arrow fors geïnvesteerd in engineering en technische competenties. Ook enkele overnames moeten deze competenties versterken en het bereik in de markt verbreden. We kunnen klanten steeds meer services leveren om klanten te helpen op hun uitdagingen te vertalen in business opportunities. Deze investeringen beginnen al resultaat af te werpen en de ROI zal in 2017 blijven toenemen nu de meeste uitgaven ervoor al zijn gedaan.
Het aantal klanten is de afgelopen jaren gestegen van rond 100.000 naar 125.000 in 2016. Digitalisering is de belangrijkste driver voor klantgroei, maar afgelopen jaar wist de distri ook een duizendtal bestaande klanten te interesseren voor het kernassortiment van componenten. De divisies Global Components en Global Enterprise Computing Solutions krijgen er ook steeds meer klanten bij, die doorgaans een stuk groter zijn dan de gemiddelde midmarket-klant. Dat betekent dat de orderomvang en winstmogelijkheden ook hoger zijn dan gemiddeld. De uitgangspositie voor groei in de IoT-markt is ideaal: Arrow levert alles: van sensoren en andere componenten tot oplossingen voor het datacenter en de cloud.
Meer informatie: www.arrow.com