Dell EMC kondigt nieuw Channel Partner Programma aan

Op Dell EMC World in Austin gaf Dell EMC een eerste preview van zijn nieuwe, langverwachte Partner Programma, dat formeel ingaat per februari volgend jaar. Het programma is ontworpen in samenwerking met partners en combineert de beste aspecten van de voormalige Dell- en EMC-partnerprogramma’s.

Het nieuwe programma is gebouwd op drie basisprincipes: eenvoud, voorspelbaarheid en winstgevendheid. Hierdoor biedt het partners van alle niveaus voldoende kansen, vertrouwen en winstgevendheid.

In december gaat Dell EMC de exacte voorwaarden voor elk partnerniveau bekend maken, waarna het in februari 2017 formeel van kracht wordt. Partners hebben vervolgens zes maanden de tijd om aan de nieuwe criteria te voldoen. De partnerniveaus versterken de positie van Dell EMC partners ten opzichte van hun concurrenten en bieden een duidelijke weg naar het volgende niveau. Naast de Gold-, Platinum- en Titanium-niveaus wordt het exclusieve Titanium Black level geïntroduceerd voor de best presterende partners. De partnerniveaus worden afgestemd op de zakelijke modellen van partners en bieden hen de nodige flexibiliteit om te voorzien in de behoeften van hun klanten. De voordelen omvatten hoge rebates voor channel partners die new business aandragen, diensten toevoegen, het volledige portfolio verkopen of het portfolio exclusief aanbieden.

Het programma is van toepassing op het volledige Dell EMC partner-ecosysteem, met inbegrip van Solution Providers, Cloud Service Providers, Global Alliances, OEM Solution partners en distributeurs. Dell EMC heeft ook het ‘Powered by Dell EMC’ merkprogramma opgenomen voor bedrijven waarvoor Dell EMC-technologieën een integraal onderdeel zijn van hun oplossing.

Voordelen van het programma:

  • Power of One: Het Dell EMC Partner programma biedt met zijn gecentraliseerde model het beste uit eerdere programma’s
  • Verbeterde processen: Eén partnerportaal met single sign-on, één deal-registratie en één Line of Business Incumbency Program for Storage
    Vereenvoudigde training en compliance: Partners ontvangen dezelfde training als de direct sales teams
  • Transparantie: Jaarprogramma met review halverwege het jaar
    Voorspelbare en branchespecifieke doelstellingen en niveauvoorwaarden: Partners ontvangen voorwaarden en targets in december
  • Winstgevendheid: Extra beloningen voor nieuwe klanten, diensten en het verkopen van het volledige portfolio

Meer informatie: www.dellemc.com