Palo Alto scherpt verkoopstrategie aan

Securityspecialist Palo Alto Networks gaat zijn verkoopstrategie aanscherpen. Die aankondiging kwam na de bekendmaking van de tweede kwartaalcijfers. De omzet kwam uit op 422,6 miljoen dollar, een plus van 26 procent, maar dat lag 7 miljoen dollar beneden de verwachting van de markt. Het nettoverlies steeg van 57,3 naar 60,6 miljoen dollar.

Palo Alto Networks ceo Mark McLaughlin weet de matig cijfers aan ‘go-to-market execution issues’. Daarom de sales- en marketingstrategie die zicht richt op verticale markten en klantsegmenten op basis van omvang worden aangescherpt, maar wel zonder dat het partnerkanaal daaronder lijdt.

Het bedrijf wist in het tweede kwartaal 1.000 nieuwe klanten voor zich te winnen. In de verslagperiode werd ook PAN-OS release 8.0 gelanceerd, waarin ruim 70 nieuwe functies, waaronder cloud security, threat prevention en hardware. Ook lijfde Palo Alto Networks LightCyber in, een leverancier van geautomatiseerde technologie voor het detecteren van abnormaliteiten in het gedrag van gebruikers die kunnen wijzen op een cyberaanval.

Voor het lopende derde kwartaal mikt Palo Alto Networks op een omzet tussen 406 en 416 miljoen dollar, wat neerkomt op een groei van 17 tot 20 procent.

Meer informatie: www.paloaltonetworks.com