Cisco’s colaboration platform versnelt workplace transformatie

Cisco komt met vier belangrijke innovaties binnen zijn collaboration-portfolio om CIO’s te helpen hun workplace-transformatie sneller vorm te geven. De meeste CIO’s zijn daar druk mee bezig, maar staan tegelijk voor grote uitdagingen zoals het doorvoeren van vergaande veranderingen, terwijl ze tegelijkertijd hun bestaande investeringen in on-prem, hybride en cloud collaboration moeten beschermen.

Bovendien streven zij ernaar om de werknemers een moderne ervaring te bieden met één platform voor bellen, vergaderingen en messaging.

Cisco Webex DeskPro

“Het zou voor CIO’s niet moeilijk moeten zijn om werknemers een bijzondere collaboration-ervaring te bieden. Zij zouden in staat moeten zijn hen de beste collaboration tools te geven, tools die superveilig en makkelijk te beheren zijn,” meent Amy Chang, EVP en General Manager Collaboration bij Cisco. “Het goede nieuws is dat we luisteren en we hebben onze beste talenten ingezet om precies deze tools te leveren. Wil je alles in de cloud doen, on premise blijven of misschien een mix van beide? Het maakt ons niet uit, wij kunnen het allemaal.”

innovaties

Vier innovaties die de workplace sneller helpen te transformeren

1. Single Platform Advantage en één gecombineerde modulaire app. Single Platform Advantage betekent dat alle functies (bellen, messaging, vergaderen, wireless delen met devices en contact center) geïntegreerd vanaf één enkel platform worden geleverd. Dit biedt gebruikers constant dezelfde bekende en consistente ervaring ongeacht of zij op een mobiel, desktop of een ander device werken. Het Single Platform Advantage omvat:
– Edge en hybride services
– Cognitive collaboration
– Security en compliance van enterprise-klasse
– Analytics en beheer

2. Cisco zet volop in op bellen vanuit de cloud. Met Cisco hoeven investeringen in on-prem bellen niet afgeschreven te worden.
Webex is het enige platform dat de schaalgrootte, security en voorzieningen biedt die voldoen aan de eisen van middelgrote en grote organisaties. IT-beheer kan de bestaande investeringen in telefooncentrales van Cisco en andere partijen behouden en tegelijk de voordelen benutten van Webex cloudapplicaties, analytics services en gecentraliseerd beheer. Verbeteringen zijn:
– Nieuwe Cisco Webex Edge for Calling oplossingen
– Klanten kunnen hun eigen telecombedrijf kiezen
– Nieuwe Cisco Unified Communication Manager Cloud

3. Nieuwe devices die gebruik maken van AI en whiteboarding. Collaboration tools doen meer dan alleen maar mensen met elkaar verbinden – ze nemen vervelend werk over en maken het werken makkelijker. Cisco voorziet hierin met een besturingssysteem dat met AI werkt. Als onderdeel van Single Platform Advantage ’weet’ het systeem, dankzij gezichtsherkenning, wie de deelnemers aan een vergadering zijn. Stembesturing start de volgende vergadering en geeft informatie over de deelnemers.
Cisco introduceert daarvoor nu een optie voor de desktop en voor grote ruimtes:
– Desk Pro: een ‘instant office’ met een 27 inch 4K aanraakscherm en USB-C verbinding.
– Room Panorama: revolutionaliseert de telepresence/vergaderervaring door de vergaderruimte als het ware te halveren, zodat alle deelnemers het gevoel hebben zich in dezelfde ruimte te bevinden, o.a. met AI, gezichtsherkenning voor het bepalen van naam en functie van de deelnemers en om Webex Board aanraakschermen toe te voegen.

4. Nieuwe Bluetooth headset, de Cisco Headset 700 die achtergrondgeluid wegfiltert en via een mobiele app te configureren is.

Meer informatie: www.cisco.nl