Actualiteit bewijst de kracht van digitale communicatie

In de ontwikkeling van het moderne werken zijn logistieke, zowel fysiek als digitaal, en financiële dienstverlening cruciaal. De kracht van digitalisering wordt steeds duidelijker, merkt distributeur Tech Data

Communicatie

De voordelen van plaats- en tijdonafhankelijk werken waren bij de vele partijen uit het kanaal, en hun eindklanten, al langer bekend. Toch werd het nog niet massaal toegepast. “We wisten al lang dat het anders kon. Het is ellendig dat velen, persoonlijk en zakelijk, getroffen worden door de huidige crisis”, stelt Peter Jansen Sales Director Commercial bij Tech Data nadrukkelijk. “Een lichtpuntje is, dat we dankzij digitale oplossingen in staat zijn ondanks social isolation met elkaar te communiceren.”

Security-risico’s

Resellers zitten niet met de handen over elkaar, is de ervaring bij de distributeur. “We zien (nog) geen dip in de omzet.” Dat betekent echter niet dat er niets veranderde. “Ondernemingen die niet veel ervaring hadden met het gebruik van samenwerkingstools wenden zich meer en meer tot hun ICT-partner.” Ook het feit dat werken vanuit huis tot security-risico’s kan leiden, moet nu een belangrijk aandachtspunt zijn in het kanaal.

Online trainingen

De afgelopen weken stonden voor Jansen en zijn team in het teken van klant- en leverancierscontact. “Je toetst toch of partijen bereikbaar zijn, en waar op dit moment behoefte aan is.” Een wens uit het kanaal was om het trainingsprogramma volledig in stand te houden. Jansen: “Van al onze trainingen is inmiddels meer dan 85% online beschikbaar.” De trainingen en webinars zijn niet alleen technisch, maar ook verkoopondersteunend van aard.

Complimenten

Jansen roemt het feit dat alle partijen in het ecosysteem aandacht hebben voor sectoren waar de nood het grootst is: de zorg, de logistiek, de supermarkten. “Die urgentie wordt dagelijks gevoeld.”

 Lees het uitgebreidere artikel in de komende editie van ChannelConnect, nummer 3