3CX lanceert Versie 15

3CX, ontwikkelaar van de bekende ‘next-generation’ software-gebaseerde Unified Communications-oplossing, heeft de nieuwste versie gelanceerd: 3CX Versie 15. Deze gaat een stuk verder dan een gewone update, de oplossing is op een groot aantal punten opnieuw ontworpen. Zo is het PBX-beheer tot vrijwel nul teruggebracht, zijn er diverse functies toegevoegd, is de beveiliging verbeterd. De gebruikersinterface heeft een modernere jasje gekregen en de integratie met andere applicaties is vereenvoudigd.

Zero Admin PBX
In 3CX v15 is onderhoud gereduceerd vrijwel niets. De meeste aspecten van het draaien van een software PBX zijn geautomatiseerd, waardoor de noodzaak om over te stappen naar een dure public cloud service vervalt. Bedrijven kunnen de volledige controle over hun telefoon systeem behouden – on premise of in de cloud. Beveiliging, back-up en restore, update management en failover worden automatisch beheerd door 3CX.

Nick Galea, CEO 3CX: “V15 scherpt de normen voor PBX nog verder aan. Met zero admin, waterdichte beveiliging, geïntegreerde videoconferencing en nog veel meer applicatie integratie, betekent 3CX v15 een revolutie in de PBX-industrie. Met een moderne UC-interface aan zowel de beheerders- als gebruikerskantonderscheidt 3CX zich van alle andere PBX-en in de markt ”

3CX’s ingebouwde beveiliging is verbeterd. Zo worden SSL-certificaten automatisch gegeneerd en beheerd, geschiedt de provisionering van telefoons via HTTPS, verlopen de verbindingen met client en console via SSL en kreeg de beveiliging een A+ waardering van SSL-lab.
De encryptie van Voice Traffic verloopt via SRTP, alle verkeer van en naar de clients is via SBC versleuteld. Ook de beveiligde web server configuratie is aangescherpt en worden SIP Attack tools automatisch gedetecteerd en geblacklist.

Nieuwe Interface
De interface van de 3CX client en management console is gebruikersvriendelijker geworden. 3CX heeft een meer UC-achtige interface, terwijl het zijn softphone functionaliteit behoudt. Er zijn meer thema’s toegevoegd, alsook de mogelijkheid om een aangepaste achtergrond en//logo te kiezen.

Uitgebreide applicatie-integratie
Het aantal integratiemogelijkheden is uitgebreid door meer kant en klare applicaties te ondersteunen en door toevoeging van een script-enabled-interface, die het gemakkelijk maakt om een CRM-, contactcenter of outbound call center oplossing te integreren. V15 kan in het hele netwerk worden toegepast en centraal onderhouden. 3CX ondersteunt op dit moment: Office 365, Google Contacts, Microsoft Dynamics, Exact, Sugarcrm, Salesforce, Act!, Zendesk en Freshdesk en meer zullen volgen.

Standaard Web-gebaseerde Conferencing Inbegrepen
3CX video conferencing is toegankelijk voor iedere gebruiker via een muisklik of aanraking van een smartphonescherm. Daarmee kan een videogesprek worden gestart, of een telefoongesprek worden overgezet in en videogesprek. Iedere gebruiker werkt vanuit zijn eigen persoonlijke ‘meeting room’. De beeldkwaliteit is hoog, maar gebruikt toch maar een enkele videostream die minder bandbreedte vergt. Het krachtige WebRTC platform biedt naadloze integratie en versleutelt het gesprek om de confidentialiteit te waarborgen.

Nieuwe GRATIS editie
In v15 wordt de populaire GRATIS editie opnieuw geïntroduceerd. Deze GRATIS versie is voorzien van een licentie voor 8 gelijktijdige gesprekken plus 1 jaar gratis onderhoud, gratis web-conferencing voor maximaal 5 deelnemers, alsmede een enkele SIP Trunk / Gateway, ideaal voor kleine kantoren die later kunnen upgraden naar een meer functie rijke handelseditie.

Ga naar www.3cx.nl voor de gratis download van 3CX Phone Systeem v15, de iOS client of de Android client.