Door de introductie van het nieuwe Xerox ConnectKey-portfolio, recent uitgebreid met de AltaLink- en VersaLink-serie, krijgen channel partners de mogelijkheid hun omzet te vergroten en nieuwe markten te betreden.
Xerox heeft traditionele printers getransformeerd tot slimme, verbonden werkplekassistenten die inspringen op de steeds veranderende behoeften van het moderne bedrijfsleven. Gepersonaliseerde workflows, één knop voor toegang tot de cloud en meerdere beveiligingsfuncties zorgen ervoor dat de nieuwe Xerox AltaLink en Xerox VersaLink productseries aantrekkelijker worden voor klanten en gemakkelijker te verkopen zijn.
“In een MKB-markt waar de manier van werken volledig verandert, hebben onze channel partners de allerbeste technologie, software en diensten nodig. Dit helpt hen bij het verkopen en klanten binnen te halen,” meent Herve Tessler, president International Operations bij Xerox. “Deze productintroductie weerspiegelt onze voortdurende innovatie en toonaangevende productontwikkeling en is wederom een bewijs dat Xerox zeer veel waarde hecht aan het ondersteunen van onze channel partners bij het behalen van langdurige en duurzame groei op hun lokale markten.”
De AltaLink en VersaLink-series bieden nieuwe kansen. Binnen de serie vallen multifunctionele printers (MFP’s) die geschikt zijn voor managed print services, gecombineerd met oplossingen voor workflow-automatisering. De twaalf A4- en zeventien A3-apparaten, die zowel in kleur als monochroom verkrijgbaar zijn, bieden snelheden tot 90 pagina’s per minuut en zijn allemaal uitgerust met ConnectKey. Dit zorgt voor een krachtige combinatie van technologie en software voor kleine en middelgrote ondernemingen (MKB) en werkgroepen binnen grote ondernemingen.
Al deze machines beschikken over een nieuw touchscreen dat simpel en logisch in elkaar steekt en veel lijkt op een smartphone of tablet. De echte verandering is dus de gebruikservaring die op deze manier geboden wordt.
Apps
Uniek voor de nieuwe Connectkey producten zijn de mogelijkheden voor channel partners om zelf nieuwe applicaties te bouwen. Channel partners kunnen de Personalised Application Builder en App Studio van Xerox bijvoorbeeld gebruiken voor het ontwikkelen en verkopen van gepersonaliseerde oplossingen, waardoor klantloyaliteit en terugkerende omzet gegenereerd kunnen worden. Meerdere partners boeken reeds successen met deze technologie, door middel van apps die zij in hun verkoopproces hebben opgenomen. Dit zijn geen standaard apps van Xerox maar apps die zij zelf ontwikkeld hebben. Een goed voorbeeld hiervan is Xtandit, business partner van Xerox.
“Alle MKB-bedrijven en grote ondernemingen worden in het streven naar digitale transformatie met steeds meer uiteenlopende uitdagingen geconfronteerd,” zegt Edwin Jongsma, commercieel directeur bij een van Xerox’ grootste partners, Xtandit. “Toch zijn al onze klanten die digitalisering werkelijkheid willen laten worden, op zoek naar oplossingen die complexiteit verminderen en inzetbaarheid vergroten.
Een goed voorbeeld is de regelgeving omtrent naleving van de Europese algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Dit stimuleert klanten te investeren in oplossingen waarmee het mogelijk is om hun digitale gegevens te beveiligen. Dit wordt mogelijk gemaakt met de nieuwe ConnectKey-versie en het Personal Application Builder (PAB)-platform van Xerox.
Samen met onze softwarepartner Quiver, een Nederlandse softwareontwikkelaar gespecialiseerd in encryptiemechanismen en oplossingen voor het delen van bestanden, hebben we een unieke MFP-app gebouwd. Hiermee kunnen klanten hun documenten scannen met beveiligingsinstellingen op basis van geo-locatie en timebox-connectie. Daarnaast zijn er instellingen die voorkomen dat de ontvanger van de scans de bestanden kan afdrukken, bewerken of opnieuw kan delen. Dit is alles maakt onze aanbieding uniek en onderscheidt zich van de concurrentie.”
Voor Xtandit snijdt het mes aan twee kanten, aan de ene kant kunnen zij hun aanbieding uniek maken voor de eindklant met een duidelijke meerwaarde en dus een hogere scoringskans en aan de andere kant worden er nieuwe inkomsten gegenereerd.
Xerox is al nummer één op de markt van multifunctionele A3-printers en het bedrijf werkt nu aan de verbreding van zijn MKB-portfolio om een groter aandeel te veroveren in de multifunctionele A4-printermarkt, waar een potentiële omzetgroei van drie procent per jaar wordt verwacht.
Meer informatie: www.xerox.nl